WITAM W KOLEJNYM DNIU NASZYCH SPOTKAŃ ZE ZWIERZĘTAMI WIEJSKIMI
Dziś trochę policzymy oraz nauczymy się piosenki.
- „Na wiejskim podwórku” – przyjrzyjcie się dokładnie obrazkowi na podwórku i odpowiedzcie na pytania:
- Ile jest koni?
- Ile jest krów?
- Ile jest kogutów?
- Ile jest kur?
- Ile jest świń?
- Których zwierząt jest więcej: ( koni czy świń, krów czy kogutów, kogutów czy kur)?
- A teraz proponuję trochę ruchu przy zabawie matematycznej z piosenką
Dziesięć świnek
Dziesięć małych świnek w błotku się taplało
– cudownej zabawy zawsze jest za mało!
Zaczął padać deszczyk błotko się z nich zmyło
gdy przestało padać – trzech z nich już nie było…
Siedem małych świnek w błotku się taplało
– cudownej zabawy zawsze jest za mało!
Zaczął padać deszczyk błotko się z nich zmyło
gdy przestało padać – dwóch z nich już nie było…
Pięć różowych świnek w błotku się taplało
– cudownej zabawy zawsze jest za mało!
Zaczął padać deszczyk błotko się z nich zmyło
gdy przestało padać – trzech z nich już nie było…
Dwie różowe świnki w błotku się taplały
– tak świetnej zabawy dawno już nie miały!
Zaczął padać deszczyk błotko się z nich zmyło
gdy przestało padać – jednej już nie było…
Jedna mała świnka już się nie taplała
bo jak inne świnki na obiad pognała!
- Wykonajcie karty pracy:
- a) W pustym okienku po prawej stronie narysuj tyle kresek ile jest zwierząt razem w dwóch okienkach po lewej stronie (jeżeli nie ma możliwości wydrukowania karty pracy wystarczy aby dziecko powiedziało ile jest zwierząt) Dodawanie
- b) ułóż Puzzle
- c) rysuj po śladzie grafomotoryka (1)
POZDRAWIAM SERDECZNIE!
- Monika