SZCZĘŚĆ BOŻE , WITAM WAS GORĄCYM UŚMIECHEM.
Dziś pobawimy się matematycznie i trochę się poruszamy, bo przecież ruch to zdrowie.
- „Gdzie jest wąż?”- zabawa matematyczna- będziemy doskonalić rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami położenia przedmiotów w przestrzeni.
Razem z dzieckiem tworzymy węża – ze sznurka, z papieru, z bibuły, może to być szalik. Zadaniem dziecka jest położenie węża w odpowiednim miejscu: pod (np. stołem), nad (np. stołem- w tym przypadku może po prostu trzymać), obok (np. krzesła), przed (np. książką), za (np. piłką).
- „Najmniejsze i największe”– karta pracy
Nazwijcie zwierzęta i podzielcie ich nazwy na sylaby. Wskażcie na każdej stronie największe i najmniejsze zdjęcie zwierzęcia. Policzcie, ile jest zwierząt – oddzielnie na każdej stronie.
- „Cienie”– łączenie obrazków.
Połączcie każde zwierzę z jego cieniem. Można wskazywać palcem na ekranie. Rodzice posiadający drukarkę mogą wydrukować obrazki- dziecko może za pomocą klamerek zaznaczać odpowiedni cień.
- „Paski zebry” –teraz pobawimy się w zabawę oddechową – (kształtowanie narządów artykulacyjnych)
Potnijcie po śladzie białą i czarną kartkę na cienkie paski. A teraz dmuchajcie na nie tak, żeby tańczyły. Spróbujcie dmuchać raz lekko, raz mocno.
- I jeszcze kilka kart pracy: „Co nie pasuje?”, „Takie same”
Wykonajcie polecenia umieszczone nad obrazkami. Karty można wydrukować lub dziecko może wskazywać palcem na ekranie.
- Na koniec „Gimnastyka z wężem- szalikiem
https://www.youtube.com/watch?v=S9siJMn4Dyc
(Rozwijanie dużych grup mięśniowych i umiejętności wykonywania ćwiczeń z rekwizytem)
POZDRAWIAM
s. Dorota