WITAM SERDECZNIE RODZICÓW I DZIECI!
- Na początek obejrzyjcie sobie film edukacyjny
Zwierzęta na wsi część 2 (gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają, zadania) – YouTube
po obejrzeniu opowiedzcie rodzicom jakie zwierzęta mieszkają na wiejskim podwórku i powiedzcie jaki pożytek z tych zwierząt ma człowiek. A dla dociekliwych więcej zwierząt i ciekawostek na ich temat w zwierzęta wiejskie.
- Zabawa językowa polegającą na wypowiadaniu nazw zwierząt hodowlanych w formie zdrobnień:
- Dorosły mówi; duża to krowa a mała – dziecko odpowiada krówka
- Duża to kura a mała – kurka
- Duża to koza a mała – kózka
- Wykonajcie kartę pracy PolaczZwierzezCieniem
- Po takiej pracy umysłowej dobrze jest wykonać kilka ćwiczeń gimnastycznych:
„Poranek na wsi” – dzieci leżą na brzuchu z rękami pod głową. Na sygnał dowolnego dźwięku rozprostowują ręce i unoszą je wraz z nogami nad podłogę.
„Koty się budzą” – dzieci w klęku podpartym – dolny odcinek kręgosłupa „wpychają” w kierunku podłogi, aby stał się w tym miejscu wklęsły. Na hasło: „koci grzbiet” – dzieci wypychają górny odcinek kręgosłupa w górę tak, aby powstał swego rodzaju garb – głowę chowają między ramionami.
„Sadzimy w polu” – dzieci stoją w rozkroku. Następnie „sadzą w polu” wykonując skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi i wyprost. Zabawę powtarzamy 5 razy.
„Króliki skaczą” – dzieci przeskakują nad niewielkim przedmiotem np. misiem z prawej strony na lewą i z powrotem. Ćwiczenie prowadzimy 5 razy.
„Koniki biegają” – dzieci biegają po mieszkaniu uderzając piętami o pośladki.
„Idą kaczki” – dzieci maszerują po mieszkaniu na ugiętych nogach.
„Idą krowy” – teraz dzieci chodzą na czworakach.
„Zwierzęta piją wodę” – dzieci w siadzie skrzyżnym wykonują skłon w kierunku położonego na podłodze misia tak, aby dotknąć czołem podłogi. Zabawę prowadzimy 5 razy.
„Zwierzęta odpoczywają” – dzieci odpoczywają w wygodnej pozycji słuchając spokojnej muzyki.
POZDRAWIAM p. Monika