Szczęść Boże,
Witajcie Kochane dzieci i drodzy Rodzice
Temat tego tygodnia to: WIOSNA W OGRODZIE
Przepraszam za opóźnienie, dziś będzie popołudniowe przedszkole 🙂
OTO PROPOZYCJE NA DZISIEJSZY DZIEŃ:
- Posłuchajcie piosenki „Wiosna i pan ogrodnik” i w tym tygodniu nauczcie się ją śpiewać
WIOSNA I PAN OGRODNIK
- Do pana ogrodnika śle Wiosna wiadomość,
że czeka dziś w ogrodzie, bo pragnie mu pomóc.
Narzędzia ogrodnicze wskakują na grządki,
przespały całą zimę, czas zacząć porządki.Ref: I na rozkaz ogrodnika kopią szpadle i motyczki,
grabki grabią, wygrabiają liście, trawy i kamyczki.I sekator się uwija, tu wyrówna, a tam przytnie,
więc kosiarka powarkuje: jak pracować to ambitnie.2. Po ścieżkach biega wiosna, a za nią ogrodnik.
Co zasiać i posadzić, chcą razem uzgodnić.A słonko na nich z góry spogląda przyjaźnie:
poświęcę dzisiaj długo, to będzie wam raźniej. - Do pana ogrodnika śle Wiosna wiadomość,
- Popatrzcie na obrazek PracaWOgrodzie
- Posłuchajcie tekstu: dlaczego-wiosna-w-ogrodzie-jest-tyle-pracy
- Rozwiążcie zadania: dlaczego-wiosna-w-ogrodzie-cw1 dlaczego-wiosna-w-ogrodzie-cw2
- Odpowiedzcie na pytanie: Jakie czynności wykonujemy w ogrodzie? (plewienie, grabienie, sadzenie, sianie, podlewanie, kopanie, koszenie, przycinanie)
- Ułóżcie kilka zdań z tymi czasownikami i wypowiadając zdanie, policzcie ile jest wyrazów (jeden wyraz to jedno uderzenie o kolanka) CoRobiaDzieci
-
A teraz posłuchajcie historyjki. Słuchając, starajcie się opowiedzieć ją gestem i ruchem: Przedszkolaki wybrały się do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw zgrabiły pozostałe po zimie liście i gałązki. Kolejno skopały ziemię, a następnie zagrabiły grządki. Do przygotowanej ziemi zasadziły cebulki kwiatowe. Mocno ugniotły ziemię, żeby cebulki dobrze się przyjęły. Następnie nosiły wodę w konewkach i podlewały zasadzone cebulki. Po wykonaniu prac dzieci zmęczone, ale zadowolone wróciły do przedszkola.
- Jakich narzędzi używamy do prac w ogrodzie? Na to pytanie pomogą wam odpowiedzieć obrazki NarzedziaOgrodnika
i zagadki:
Co kopie, chociaż nie ma nóg?
Będziesz nią ogród skopać mógł. (łopata)
Na patyku zębów rządek,
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek,
i do uporządkowania śmieci. (grabie)Leci z niej woda
przez sito blaszane.
Jaka to wygoda
już kwiatki podlane! (konewka)
Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
Wozi ogrodnik narzędzia na pole. (taczka)- motyka służy do spulchniania gleby, wycinania chwastów, ale też wykopywania dołków czy rozbijania twardych brył ziemi.
- łopata służy do nabierania i przenoszenia, kopania dołów
- sekator służy do przycinania gałęzi
- konewka służy do podlewania
- grabie służą do usuwania liści, sprzątania pozostałości po przycinaniu krzewów czy wyrównywania ziemi
- taczka służy do przewożenia
- Karty pracy i kolorowanki do wydrukowania (do wyboru) kol-wiosenne-porzadki-1 kol-zawody-35 ldm-co-sie-nie-zgadza-19 zawody-ogrodnik-cw5 (1)
- Rymowanie: karty pracy (do wyboru – karty można porozcinać, pokolorować i używać wielokrotnie do utrwalania): obrazkowe: rymy-o-4 rymy-o-5 rymy-o-6 rymy-o-7 słowno- obrazkowe: rymy-so-1 rymy-so-2 rymy-so-3 rymy-so-4 rymy-so-5 słowne: rymy-s-2 rymy-s-3 rymy-s-1
Życzę owocnej pracy i zabawy. Pozdrawiam. s. Marta