ŚRODA, 7.04

WITAM W KOLEJNYM DNIU NASZYCH SPOTKAŃ ZE ZWIERZĘTAMI WIEJSKIMI

Dziś trochę policzymy oraz nauczymy się piosenki.

  1. „Na wiejskim podwórku” – przyjrzyjcie się dokładnie obrazkowi  na podwórku i odpowiedzcie na pytania:
  • Ile jest koni?
  • Ile jest krów?
  • Ile jest kogutów?
  • Ile jest kur?
  • Ile jest świń?
  • Których zwierząt jest więcej: ( koni czy świń, krów czy kogutów, kogutów czy kur)?
  1. A teraz proponuję trochę ruchu przy zabawie matematycznej z piosenką

    Dziesięć świnek

Dziesięć małych świnek w błotku się taplało
– cudownej zabawy zawsze jest za mało!
Zaczął padać deszczyk błotko się z nich zmyło
gdy przestało padać – trzech z nich już nie było…

Siedem małych świnek w błotku się taplało
– cudownej zabawy zawsze jest za mało!
Zaczął padać deszczyk błotko się z nich zmyło
gdy przestało padać – dwóch z nich już nie było…

Pięć różowych świnek w błotku się taplało
– cudownej zabawy zawsze jest za mało!
Zaczął padać deszczyk błotko się z nich zmyło
gdy przestało padać – trzech z nich już nie było…

Dwie różowe świnki w błotku się taplały
– tak świetnej zabawy dawno już nie miały!
Zaczął padać deszczyk błotko się z nich zmyło
gdy przestało padać – jednej już nie było…

Jedna mała świnka już się nie taplała
bo jak inne świnki na obiad pognała!

  1. Wykonajcie karty pracy:
  2. a) W pustym okienku po prawej stronie narysuj tyle kresek ile jest zwierząt razem w dwóch okienkach po lewej stronie (jeżeli nie ma możliwości wydrukowania karty pracy wystarczy aby dziecko powiedziało ile jest zwierząt) Dodawanie
  3. b) ułóż Puzzle
  4. c) rysuj po śladzie grafomotoryka (1)

POZDRAWIAM SERDECZNIE!

  1. Monika