ŚRODA, 24.11

Szczęść Boże

Zapraszam na kolejne zajęcia. Tematem dzisiejszego spotkania będą- BUTY.

Zadanie 1.

– Posłuchajcie uważnie:

Krzysztof Roguski „Buty”

W szafce par butów stoi czterdzieści
I chociażby chciała – więcej nie pomieści.
A wszystkie stoją tak jak na wystawie,
A każde najlepsze na innej wyprawie:
Są te eleganckie i są te sportowe,
Są też te znoszone i te całkiem nowe,
Są też te za ciasne i są te wygodne,
Są też te przeżyte i są te wciąż modne,
Są też te ubogo i szyte bogato,
Są też te na zimę i są te na lato,
Są też te na jesień i są te na wiosnę…
A wszystkie o siebie szalenie zazdrosne!
W tym miejscu, w którym pantofle stały,
Teraz stoją zwyczajne sandały,
A przy sandałach kalosze gumowe,
A obok kaloszy półbuty zamszowe,
A obok półbutów są te na obcasie –
A wszystkie zwyczajne lub te w pełnej krasie.
Zdawałoby się: tylko włożyć albo zasznurować
I już można przed siebie wędrować…

Poparzcie na różne rodzaje butów i spróbujcie podać ich nazwy. Jak wam się uda podzielcie na sylaby.

zał. 1 Buty

Zadanie 2.

Zabawcie się przy piosence- Buty Basi

https://www.youtube.com/watch?v=rWDD39oVJCo

Zadanie 3.

Jeśli but się zepsuje

Szewc go chętnie zreperuje.

Kiedy z butem masz kłopoty

Szewc podejmie się roboty.

Pochylony w swym zakładzie

Wciąż pod młotek buty kładzie.

Zdarte fleki, obcas cały.

Zmienia gdy się zestarzały.

Butów stale mu przybywa

Jedne klei, inne zszywa.

A, że radość mu to sprawia,

Buty czasem sam wyrabia.

Rozmowa na temat wiersza i obrazków:

– czym zajmuje się szewc?

– co to jest flek, obcas, podeszwa, cholewka?

– Oglądanie buta mamy- pokazywanie w/w części buta.

Jak powstaje but możecie obejrzeć klikając na załącznik.

zał. 2 Szewc

Zadanie 4.

Buty zawsze są do pary- zabawa dydaktyczna ( proszę o wyjęcie kilku par butów: letnich, zimowych , jesiennych)

– zadanie dla dziecka: dobierz do pary, czyli po dwa.

– Nauka nazw pór roku- pokazywanie butów, w których chodzimy wiosną, latem, jesienią, zimą.

„Gimnastyka smyka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych – dzieci wykonują ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z poleceniami rodzica.

  1. „Owieczki na łące” – dzieci leżą na dywanie i udają śpiące owieczki na łące. Na sygnał zaczynają czworakować. Na hasło : „Wilk idzie!”  owieczki zatrzymują się bez ruchu.
  2. „Ciepło – zimno” – dzieci maszerują na palcach. Na hasło: „Zimno!” dzieci robią siad skulony i chronią się przed zimnem. Na hasło: „Ciepło!”maszerują po całym pokoju. Zabawę prowadzimy kilkakrotnie.
  3. „Szewc bez butów chodzi” – dzieci siadają na dywanie boso, przed sobą kładą cienki szalik, apaszkę…. Na sygnał rodzica podnoszą szarfy raz lewą, raz prawą nogą.
  4. „Spacer” – dzieci maszerują po całym pokoju – plecy proste, ramiona wzdłuż tułowia, kolana podnoszone wysoko do góry – powietrze wciągają nosem, wypuszczają ustami.

Zadanie 5.

Pokoloruj buty-

Zadanie 6.

Spróbuj śpiewać prostą piosenkę szybko, wolno…

https://www.youtube.com/watch?v=uM_i-qjy_vU

Zadanie dla chętnych

Obejrzyj bajkę o szewcu

https://www.youtube.com/watch?v=IypTQ3KTryA