ŚRODA, 14.04

SZCZĘŚĆ BOŻE , WITAM WAS GORĄCYM UŚMIECHEM.

Dziś pobawimy się matematycznie i trochę się poruszamy, bo przecież ruch to zdrowie.

  1. „Gdzie jest wąż?”- zabawa matematyczna- będziemy doskonalić rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami położenia przedmiotów w przestrzeni.

Razem z dzieckiem tworzymy węża – ze sznurka, z papieru, z bibuły, może to być szalik. Zadaniem dziecka jest położenie węża w odpowiednim miejscu: pod (np. stołem), nad (np. stołem-  w tym przypadku może po prostu trzymać), obok (np. krzesła), przed (np. książką), za (np. piłką).

  1. „Najmniejsze i największe”karta pracy

Nazwijcie zwierzęta i podzielcie ich nazwy na sylaby. Wskażcie na każdej stronie największe i najmniejsze zdjęcie zwierzęcia. Policzcie, ile jest zwierząt – oddzielnie na każdej stronie.

  1. Cienie”– łączenie obrazków.

Połączcie każde zwierzę z jego cieniem. Można wskazywać palcem na ekranie. Rodzice posiadający drukarkę mogą wydrukować obrazki- dziecko może za pomocą klamerek zaznaczać odpowiedni cień.

  1. „Paski zebry” –teraz pobawimy się w zabawę oddechową – (kształtowanie narządów artykulacyjnych)

Potnijcie po śladzie białą i czarną kartkę na cienkie paski. A teraz dmuchajcie na nie tak, żeby tańczyły. Spróbujcie dmuchać raz lekko, raz mocno.

  1. I jeszcze kilka kart pracy: „Co nie pasuje?”„Takie same 

Wykonajcie polecenia umieszczone nad obrazkami. Karty można wydrukować lub dziecko może wskazywać palcem na ekranie.

  1. Na koniec „Gimnastyka z wężem- szalikiem

https://www.youtube.com/watch?v=S9siJMn4Dyc

(Rozwijanie dużych grup mięśniowych i umiejętności wykonywania ćwiczeń z rekwizytem)

POZDRAWIAM

s. Dorota