CZWARTEK, 8.04

WITAM SERDECZNIE RODZICÓW I DZIECI!

  1. Na początek obejrzyjcie sobie film edukacyjny

Zwierzęta na wsi część 2 (gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają, zadania) – YouTube

po obejrzeniu opowiedzcie rodzicom jakie zwierzęta mieszkają na wiejskim podwórku i powiedzcie jaki pożytek z tych zwierząt ma człowiek. A dla dociekliwych więcej zwierząt i ciekawostek na ich temat w zwierzęta wiejskie.

  1. Zabawa językowa polegającą na wypowiadaniu nazw zwierząt hodowlanych w formie zdrobnień:
  • Dorosły mówi; duża to krowa a mała – dziecko odpowiada krówka
  • Duża to kura a małakurka
  • Duża to koza a mała – kózka
  1. Wykonajcie kartę pracy PolaczZwierzezCieniem
  1. Po takiej pracy umysłowej dobrze jest wykonać kilka ćwiczeń gimnastycznych:

„Poranek na wsi” – dzieci leżą na brzuchu z rękami pod głową. Na sygnał dowolnego dźwięku rozprostowują ręce i unoszą je wraz z nogami nad podłogę.

„Koty się budzą” – dzieci w klęku podpartym – dolny odcinek kręgosłupa „wpychają” w kierunku podłogi, aby stał się w tym miejscu wklęsły. Na hasło: „koci grzbiet” – dzieci wypychają górny odcinek kręgosłupa w górę tak, aby powstał swego rodzaju garb – głowę chowają między ramionami.

„Sadzimy w polu” – dzieci stoją w rozkroku. Następnie „sadzą w polu” wykonując skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi i wyprost. Zabawę powtarzamy 5 razy.

„Króliki skaczą” – dzieci przeskakują nad niewielkim przedmiotem np. misiem  z prawej strony na lewą i z powrotem. Ćwiczenie prowadzimy 5 razy.

„Koniki biegają” – dzieci biegają po mieszkaniu  uderzając piętami o pośladki.

„Idą kaczki” – dzieci maszerują po mieszkaniu na ugiętych nogach.

„Idą krowy” – teraz dzieci chodzą na czworakach.

„Zwierzęta piją wodę” – dzieci w siadzie skrzyżnym wykonują skłon w kierunku położonego na podłodze misia  tak, aby dotknąć czołem podłogi. Zabawę prowadzimy 5 razy.

„Zwierzęta odpoczywają” – dzieci odpoczywają w wygodnej pozycji słuchając spokojnej muzyki.

POZDRAWIAM p. Monika