CZWARTEK, 15.04

WITAM SERDECZNIE RODZICÓW I DZIECI- ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY

  1. Posłuchajcie wiersza  B. Szelągowskej „Zwierzęta w Afryce”.

Mama czytała mi dzisiaj wiersz
I dzięki mamie znam już Afrykę!
Wiem, że tam bardzo gorąco jest
i że mieszkają zwierzęta dzikie.

Ogromne słonie, co mają kły
I wodą z trąby się polewają.
Żyją tam jeszcze wielkie żyrafy!
Szyje najdłuższe na świecie mają!
Małpki wesoło skaczą po drzewach
I lubią patrzeć na wszystko z góry.
Lew nosi grzywę, pędzi jak wiatr,
ale niestety jest dość ponury!

Są jeszcze grube hipopotamy!
Całymi dniami moczą się w wodzie.
No i pantery! Szybkie i zwinne!
I mają ruchy naprawdę kocie!

Na wielkich łąkach pasą się zebry
I mają paski – czarne i białe.
Są krokodyle i nosorożce.
Jak wyglądają?….- Już zapomniałem.

  1. Dziś porozmawiamy o naturalnym środowisku dzikich zwierząt.

Afryka to kontynent znajdujący się bardzo daleko od nas- tak wygląda na mapie.

Teraz kilka słów na temat na temat różnych obszarów na których można spotkać dzikie zwierzęta:

– Sawanna to obszar, na którym rzadko pada deszcz. Rosną tam głównie wysokie trawy. Gdzieniegdzie można zobaczyć krzewy i drzewa.

– Dżungla to wilgotny las tropikalny. W dżungli jest ciepło i wilgotno, bo często padają tam deszcze. Roślinność jest tak bujna, że trudno przejść – trzeba sobie wycinać drogę maczetami, czyli specjalnymi długimi nożami.

  1. Słuchanie piosenki pt. „Dżungla”   https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg

Porozmawiajcie na temat treści piosenki- odpowiedzcie na pytania:

– Co to jest dżungla?

– Co się w niej znajduje?

– Kim jest Ambo Sambo i w czym mieszka?

– Co robią strusie i małpy?

– Kogo nie boi się Ambo Sambo?

– Dla kogo ma coś smacznego?

Spróbujcie nauczyć się śpiewać. Najpierw powtarzajcie za Rodzicem każdy wers/ zwrotkę.

Następnie śpiewajcie piosenkę cicho/ głośno.

A teraz zabawa ruchowa do piosenki. Pokazujcie próbując wspólnie śpiewać.

„Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla                    rozkładamy ręce na boki.

Poplątane zwoje dzikich lian.                         pokazujemy od góry w dół kręcone liany

Mieszka sobie w bambusowej chatce.              daszek chatki składamy z dłoni

Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.               stukamy się piąstkami po klatce

Ref. Strusie mu się w pas kłaniają .                z ręki do łokcia robimy dziób                               

Małpy na gitarach grają.                                  Kłaniamy się,  udajemy granie na gitarze

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam .           pokazujemy ręką raz w prawo, a raz w lewo

(Ref:x2)

Ambo Sambo.                                                   ręce oparte na biodrach

Doskonale znam go.                                      wskazujemy na siebie

Węża się nie boi                                             pokazujemy ruch pełzania przez węża ręką

Ani lwa.                                                          dłonie z rozpostartymi palcami i straszymy „ła,ła”

Dla swych wszystkich dzikich ulubieńców     ręce do łokcia złożone jedna na drugą

                                                                                 i udajemy, że w prawej coś trzymamy

w dłoni coś smacznego zawsze ma.”             pokazujemy coś pysznego w dłoni

Ref. :….  x2.

  1. Zamieńcie tekturowe pudełko lub puszkę na bębenek. Maszerując wokół pokoju wygrywajcie rytmicznie melodię piosenki „ Dżungla”.
  2. Dla utrwalenia poznanych treści proponuję obejrzenie filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=tAM_fwYdx_8

  1. Na koniec poćwiczcie spostrzegawczość odnajdując różnice.

MIŁEJ ZABAWY!

S. Dorota