WITAM SERDECZNIE RODZICÓW I DZIECI- ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY
- Posłuchajcie wiersza B. Szelągowskej „Zwierzęta w Afryce”.
Mama czytała mi dzisiaj wiersz
I dzięki mamie znam już Afrykę!
Wiem, że tam bardzo gorąco jest
i że mieszkają zwierzęta dzikie.
Ogromne słonie, co mają kły
I wodą z trąby się polewają.
Żyją tam jeszcze wielkie żyrafy!
Szyje najdłuższe na świecie mają!
Małpki wesoło skaczą po drzewach
I lubią patrzeć na wszystko z góry.
Lew nosi grzywę, pędzi jak wiatr,
ale niestety jest dość ponury!
Są jeszcze grube hipopotamy!
Całymi dniami moczą się w wodzie.
No i pantery! Szybkie i zwinne!
I mają ruchy naprawdę kocie!
Na wielkich łąkach pasą się zebry
I mają paski – czarne i białe.
Są krokodyle i nosorożce.
Jak wyglądają?….- Już zapomniałem.
- Dziś porozmawiamy o naturalnym środowisku dzikich zwierząt.
Afryka to kontynent znajdujący się bardzo daleko od nas- tak wygląda na mapie.
Teraz kilka słów na temat na temat różnych obszarów na których można spotkać dzikie zwierzęta:
– Sawanna to obszar, na którym rzadko pada deszcz. Rosną tam głównie wysokie trawy. Gdzieniegdzie można zobaczyć krzewy i drzewa.
– Dżungla to wilgotny las tropikalny. W dżungli jest ciepło i wilgotno, bo często padają tam deszcze. Roślinność jest tak bujna, że trudno przejść – trzeba sobie wycinać drogę maczetami, czyli specjalnymi długimi nożami.
- Słuchanie piosenki pt. „Dżungla” https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg
Porozmawiajcie na temat treści piosenki- odpowiedzcie na pytania:
– Co to jest dżungla?
– Co się w niej znajduje?
– Kim jest Ambo Sambo i w czym mieszka?
– Co robią strusie i małpy?
– Kogo nie boi się Ambo Sambo?
– Dla kogo ma coś smacznego?
Spróbujcie nauczyć się śpiewać. Najpierw powtarzajcie za Rodzicem każdy wers/ zwrotkę.
Następnie śpiewajcie piosenkę cicho/ głośno.
A teraz zabawa ruchowa do piosenki. Pokazujcie próbując wspólnie śpiewać.
„Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla rozkładamy ręce na boki.
Poplątane zwoje dzikich lian. pokazujemy od góry w dół kręcone liany
Mieszka sobie w bambusowej chatce. daszek chatki składamy z dłoni
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan. stukamy się piąstkami po klatce
Ref. Strusie mu się w pas kłaniają . z ręki do łokcia robimy dziób
Małpy na gitarach grają. Kłaniamy się, udajemy granie na gitarze
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam . pokazujemy ręką raz w prawo, a raz w lewo
(Ref:x2)
Ambo Sambo. ręce oparte na biodrach
Doskonale znam go. wskazujemy na siebie
Węża się nie boi pokazujemy ruch pełzania przez węża ręką
Ani lwa. dłonie z rozpostartymi palcami i straszymy „ła,ła”
Dla swych wszystkich dzikich ulubieńców ręce do łokcia złożone jedna na drugą
i udajemy, że w prawej coś trzymamy
w dłoni coś smacznego zawsze ma.” pokazujemy coś pysznego w dłoni
Ref. :…. x2.
- Zamieńcie tekturowe pudełko lub puszkę na bębenek. Maszerując wokół pokoju wygrywajcie rytmicznie melodię piosenki „ Dżungla”.
- Dla utrwalenia poznanych treści proponuję obejrzenie filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=tAM_fwYdx_8
- Na koniec poćwiczcie spostrzegawczość odnajdując różnice.
MIŁEJ ZABAWY!
S. Dorota