WTOREK, 6.04.2021

Szczęść Boże, 

Witajcie Kochane dzieci i drodzy Rodzice

Temat tego tygodnia to: WIOSNA W OGRODZIE

Przepraszam za opóźnienie, dziś będzie popołudniowe przedszkole 🙂

OTO PROPOZYCJE NA DZISIEJSZY DZIEŃ:

  1. Posłuchajcie piosenki „Wiosna i pan ogrodnik” i w tym tygodniu nauczcie się ją śpiewać 

    WIOSNA I PAN OGRODNIK

    1. Do pana ogrodnika śle Wiosna wiadomość,
      że czeka dziś w ogrodzie, bo pragnie mu pomóc.

    Narzędzia ogrodnicze wskakują na grządki,
    przespały całą zimę, czas zacząć porządki.

    Ref: I na rozkaz ogrodnika kopią szpadle i motyczki,
    grabki grabią, wygrabiają liście, trawy i kamyczki.

    I sekator się uwija, tu wyrówna, a tam przytnie,
    więc kosiarka powarkuje: jak pracować to ambitnie.

    2. Po ścieżkach biega wiosna, a za nią ogrodnik.
    Co zasiać i posadzić, chcą razem uzgodnić.

    A słonko na nich z góry spogląda przyjaźnie:
    poświęcę dzisiaj długo, to będzie wam raźniej.

  2. Popatrzcie na obrazek PracaWOgrodzie
  3. Posłuchajcie tekstu: dlaczego-wiosna-w-ogrodzie-jest-tyle-pracy
  4. Rozwiążcie zadania:  dlaczego-wiosna-w-ogrodzie-cw1                dlaczego-wiosna-w-ogrodzie-cw2
  5. Odpowiedzcie na pytanie: Jakie czynności wykonujemy w ogrodzie?  (plewienie, grabienie, sadzenie, sianie, podlewanie, kopanie, koszenie, przycinanie)
  6. Ułóżcie kilka zdań z tymi czasownikami i wypowiadając zdanie, policzcie ile jest wyrazów (jeden wyraz to jedno uderzenie o kolanka) CoRobiaDzieci
  7. A teraz posłuchajcie historyjki. Słuchając, starajcie się opowiedzieć ją gestem i ruchem: Przedszkolaki wybrały się do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw zgrabiły pozostałe po zimie liście i gałązki. Kolejno skopały ziemię, a następnie zagrabiły grządki. Do przygotowanej ziemi zasadziły cebulki kwiatowe. Mocno ugniotły ziemię, żeby cebulki dobrze się przyjęły. Następnie nosiły wodę w konewkach i podlewały zasadzone cebulki. Po wykonaniu prac dzieci zmęczone, ale zadowolone wróciły do przedszkola.

  8. Jakich narzędzi używamy do prac w ogrodzie? Na to pytanie pomogą wam odpowiedzieć obrazki  NarzedziaOgrodnika   i zagadki:

    Co kopie, chociaż nie ma nóg?
    Będziesz nią ogród skopać mógł. 
    (łopata)

    Na patyku zębów rządek,
    znają je na pewno dzieci.
    Służą do równania grządek,
    i do uporządkowania śmieci
    . (grabie)

    Leci z niej woda
    przez sito blaszane.
    Jaka to wygoda
    już kwiatki podlane! 
    (konewka)

    Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
    Wozi ogrodnik narzędzia na pole. 
    (taczka)

    • motyka służy do spulchniania gleby, wycinania chwastów, ale też wykopywania dołków czy rozbijania twardych brył ziemi.
    • łopata służy do nabierania i przenoszenia, kopania dołów
    • sekator służy do przycinania gałęzi
    • konewka służy do podlewania
    • grabie służą do usuwania liści, sprzątania pozostałości po przycinaniu krzewów czy wyrównywania ziemi
    • taczka służy do przewożenia
  9. Karty pracy i kolorowanki do wydrukowania (do wyboru)  kol-wiosenne-porzadki-1  kol-zawody-35    ldm-co-sie-nie-zgadza-19  zawody-ogrodnik-cw5 (1)   
  10.  Rymowanie: karty pracy (do wyboru – karty można porozcinać, pokolorować  i używać wielokrotnie do utrwalania): obrazkowe: rymy-o-4  rymy-o-5    rymy-o-6    rymy-o-7   słowno- obrazkowe:  rymy-so-1   rymy-so-2    rymy-so-3  rymy-so-4  rymy-so-5  słowne:  rymy-s-2  rymy-s-3  rymy-s-1

Życzę owocnej pracy i zabawy. Pozdrawiam. s. Marta