WITAM SERDECZNIE RODZICÓW I DZIECI

W TYM TYGODNIU CHCĘ ZAPROPONOWAĆ TEMAT: MOJA RODZINA

 

1. Proponuję obejrzenie prezentacji, która może być inspiracją do rozmowy z dzieckiem o Państwa rodzinie https://www.youtube.com/watch?v=X0dD7TJkbjg

Po obejrzeniu warto zadać dziecku kilka pytań aby zorientować się jaką wiedzę na temat swojej rodziny już posiada:

  • Jak mają na imię członkowie rodziny?
  • Co lubisz robić z mamą a co z tatą?
  • Jeśli dziecko ma rodzeństwo warto zapytać o ulubione zajęcia z bratem lub z siostrą.
  • Jak mają na imię Dziadkowie?

Zachęcam również do wspólnego obejrzenia albumów rodzinnych i uzupełnienia wiedzy dziecka. Można porozmawiać o zależnościach rodzinnych, kim kto jest i dla kogo, tak aby posługiwać się nazwami: babcia, dziadek, wnuczka, wnuczek, córka, syn, brat, siostra, ciocia, wujek itd., aby dziecko miało okazję zauważyć, że jedna osoba może być i córką i mamą i ciocią i siostrą.

2. W tym tygodniu proponuję również wspólnie z dzieckiem nauczyć się piosenki. A może uda się stworzyć do niej własny, rodzinny teledysk. https://www.youtube.com/watch?v=fsI8eGo-7ak

Najlepsza drużyna, to moja rodzina.

Do ludzi możesz po rozum pójść

Ale do mamy pójdziesz po serce

Tata nauczy by nie podstawiać nóg,

Dziadek nauczy, jak podawać ręce.

 

Najlepsza drużyna

To moja rodzina.

 

Gdy będzie trzeba, obroni cię brat

W rodzinie siła, każdy to powie

I jeszcze babcia, wie o tym świat

Ostatni ratunek, nasze pogotowie.

Najlepsza drużyna

To moja rodzina.

 

Kiedy kłopoty ogromne są

Gdy wątpliwości w głowie same

Twoja rodzina i rodzinny dom

To wyspa odpowiedzi na pytań oceanie.

 

Najlepsza drużyna

To moja rodzina.

sł. i muz. Jerzy Kobyliński

 

3. Zachęcam również dzieci aby narysowały kredkami lub namalowały farbami Portret swojej rodziny.

4. We wtorek jest DZIEŃ MAMY dlatego przekazuję filmik z kilkoma prezentami dla mamy, które można wykonać. Mam nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie a tatusiowie pomogą https://www.youtube.com/watch?v=zoIhVFHyuUE

5. A w załączniku obrazki dla mamy (kolorowanki i grafomotoryka) kwiaty dla mamy

6. Proponuję również zabawę w formie opowieści ruchowej. Dorosły czyta tekst a dziecko wykonuje zadania zapisane w nawiasach. Wersja ciekawsza dla dziecka jeśli będzie ćwiczyło wspólnie z rodzeństwem lub jednym z rodziców.

Cztery pory roku z rodziną Olka i Ady.

Rodzice Olka i Ady mają zawsze ciekawe pomysły na zabawę. Dzieci bawią się wspólnie z mamą i tatą przez cały rok. Wiosną sadzą kwiaty w ogrodzie(dziecko stojąc w niewielkim rozkroku robi skłony dotykając dłońmi raz do jednej raz do drugiej stopy). Podlewają je ( zatacza koła ramionami), pielęgnują i obserwują jak rosną (kuca a następnie powoli przechodzi do pozycji stojącej). Często jeżdżą na rowerach po parku (leży na plecach i rusza naprzemiennie nogami). Mama uwielbia śpiew ptaków. Rozglądają się więc uważnie (siedzi ze skrzyżowanymi nogami i prostymi plecami, porusza głową w prawo i w lewo)i nasłuchują ich śpiewu …(mówi: ćwir, ćwir, ćwir). W lecie, kiedy jest ciepło wyjeżdżają nad jezioro. Tata świetnie pływa i uczy tego Olka i Adę (porusza ramionami naprzemiennie do przodu i do tyłu). Jest przy tym zawsze dużo zabawy(mówi: plusk, plusk, plusk). Jesienią całą rodziną wybierają się na długie spacery po lesie (maszeruje w różnych kierunkach). Zbierają wtedy grzyby (wykonuje skłony z prawej i lewej strony). I obserwują kolorowe liście na drzewach. Liście leżące na trawie tak przyjemnie szeleszczą podczas spaceru (mówi: szu, szu, szu). Zimą rodzina Olka i Ady często idzie na lodowisko( naśladuje jazdę na łyżwach). Czasem jeżdżą na nartach (balansuje ciałem i porusza rękami naśladując jazdę na nartach). Śnieg podczas mrozu skrzypi pod nogami (tupie i mówi: skrzypu, skrzyp). Kiedy po aktywnym dniu Olek i Ada kładą się do łóżek(leży na plecach), chętnie wspominają zabawy z rodzicami i szybko zasypiają( robi głęboki wdech nosem i wydech ustami).

6. W Kartach pracy na ten tydzień przypisane są strony od 42 do 55.

7. Można również skorzystać z następującej propozycji:

Przypominam, że są to propozycje do wykorzystania w ciągu całego tygodnia i według możliwości
i zainteresowania dziecka.

Z NAJLEPSZYMI ŻYCZENIAMI DLA WSZYSTKICH MAM
ORAZ POZDROWIENIAMI DLA CAŁEJ RODZINY
p. Monika

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka