Dzień dobry, Słoneczka,

 

Dzisiaj zajmiemy się pomiarem.

Te zajęcia możecie obejrzeć na facebooku

 

Mierzyliśmy już masę, czyli ważyliśmy różne przedmioty,

a dziś zajmiemy się mierzeniem płynów czyli określaniem ich objętości.

Pamiętacie? Objętość mierzymy w litrach lub mililitrach.

Przygotujcie 2 naczynia o różnym kształcie lub wielkości,

2 takie same butelki z korkami, kubeczek, najlepiej z miarką

i lejek do przelewania wody.

Wlewamy do obu butelek tyle samo wody.,np. 250 ml.

Zaznaczamy mazakiem POZIOM wody na jednej z butelek.

Drugą kładziemy i też zaznaczamy poziom wody.

 

Czy te POZIOMY są takie same?

Nie. Jeden jest wyżej drugi niżej.

Czy w obu butelkach jest tyle samo wody czy nie?

Tak, bo nalaliśmy po 250 ml.

Niezależnie od położenia tych butelek i ich kształtu,

(od którego zależy poziom wody),

objętość w obu butelkach jest taka sama.

 

A teraz wlejemy 250 ml. wody do dwóch różnych naczyń:

dużego i mniejszego.

Czy w obu naczyniach jest tyle samo wody?

Tak, niezależnie od poziomu,

ponieważ ułożenie płynu (a więc kształt i wielkość) naczynia

nie wpływają na objętość płynu, wciąż jest go tyle samo.

 

Teraz nalejcie o,5 l wody do butelki, zaznaczcie poziom.

Następnie ODLEJCIE 250 ml wody z butelki i zaznaczcie poziom.

Teraz poziom jest inny, niższy,

ale i OBJĘTOŚĆ JEST MNIEJSZA, BO ODLALIŚMY WODĘ.

 

To doświadczenie pokazuje nam,

że objętość płynu nie zmienia się, jest go wciąż tyle samo,

niezależnie od tego w jakim naczyniu się znajduje.

Jego objętość jest stała, zmienia się tylko jego „ułożenie” w naczyniu.

 

Teraz spróbujcie posłuchać dwóch utworów.

Będą to fragmenty muzyki poważnej,

ale różniące się... nastrojem.

Przygotujcie kartkę a4, ułóżcie poziomo

i podzielcie ją na pół pionową kreską. Udało się dzieciom?

Za chwilkę odtworzycie pierwszą melodię

i słuchając jej narysujcie po lewej stronie kartki to,

co wam się teraz nasuwa, co kojarzy wam się z tą muzyką,

określcie czy jest wesoła, radosna, przyjemna

czy smutna, straszna, ciemna, niemiła

i narysujcie coś zgodnie z waszymi odczuciami i przeżyciami.

To samo, tylko po prawej stronie, zróbcie słuchając drugiej melodii.

 

https://youtu.be/Z_tk-AhlA1o 

https://youtu.be/-ywL_zokELE

Jestem bardzo ciekawa waszych prac.

 

Teraz gimnastyka: https://youtu.be/ufXXXnQ1hiM

 

Powtórzcie, proszę piosenkę o nutach w filharmonii,

chyba że już ją umiecie ??😉

 

Zróbcie KP3, s.79, możecie też wykonać działania ze strony 75.

 

Do zobaczenia jutro, Pa.. z Bogiem, s. Marta

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka