Kochane Słoneczka

Serdecznie witam Was w nowym tygodniu.

Tym razem będzie muzycznie...

Zauważyłam, że jesteście bardzo muzykalni,

więc pójdzie nam śpiewająco 😊

 

Co to jest muzyka?

Spróbujcie się zastanowić i określić

co możemy powiedzieć o muzyce.

Jakie ma cechy, jaka może być?

 

Muzykę słyszymy. Ale możemy ją też zapisać za pomocą nut.

Nuty to takie muzyczne litery. Poznamy je później.

 

No więc..

Muzyka może być smutna lub wesoła, tak jak i my.

Wtedy mówimy że mamy wesoły lub smutny nastrój.

Muzykę też charakteryzuje nastrój.

Posłuchajcie:

https://youtu.be/LYziuELVObU

https://youtu.be/PJKhqNlqY3Y

 

Kolejna cecha utworu muzycznego to tempo.

Posłuchajcie i powiedzcie jaki może być utwór, jakie może mieć tempo?

https://youtu.be/7ZMh6tc7rt0

 

Trzeci element muzyki to: wysokość dźwięku

https://youtu.be/iy-4_87xXZ0

 

Kolejny element muzyki to dynamika: cicho lub głośno.

Posłuchajcie https://youtu.be/rOuvaOIStXU

 

No i oczywiście jeszcze rytm czyli długość trwania dźwięków

czyli wartości rytmiczne nut.

https://youtu.be/LKyZtocE9u0 lub

https://youtu.be/ADRQMF9zrto

This is a useful poster to show students the division of beats

Free Music Teaching Resource Flashcards to Download

 

 

Wszystkie te wartości możemy przedstawić

za pomocą marszu, podskoków, biegu lub szybkiego biegu...

spróbujcie

https://youtu.be/ZNYBvHTGP1U

 

Mam nadzieję, że potraficie już wymienić i rozpoznać

poznane elementy muzyki, a więc nastrój, tempo, dynamikę, rytm.

Wymyślcie i zanućcie, jakąś smutną i wesołą melodię, szybką i wolną,

cichą i głośną, o wysokich, średnich i niskich dźwiękach.

Możecie śpiewać na dowolnych słowach,

np. Wlazł kotek czy przez siebie wymyślonych.

 

Jeśli chcecie, to narysujcie wybraną nutę

(całą, pólnutę, ćwierćnutę lub ósemkę)

ale taką fantazyjną, trochę ją ożywcie..

 

A tu zadanie interaktywne

https://wordwall.net/pl/resource/2082838/muzyka/warto%c5%9bci-nut-i-pauz

 

Teraz zapraszam Was na gimnastykę

https://www.facebook.com/blizejprzedszkola/videos/2604869443173474/UzpfSTEwMDAxMTI1MDQzNjAyMzoxMDY5ODc3MTM2NzMwNjI0/ 

 

Załączam link do Kart pracy 3,

bo w nich będą zadania w tym tygodniu. Niestety nie są do druku.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_6_3/mobile/index.html#p=74

Dzisiaj wykonajcie zadania ze strony 73 (ustnie) 

i s.78 (przerysujcie nuty i pokolorujcie według wzoru)

 

Powodzenia i do zobaczenia jutro. s. Marta


 

 

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka