WITAM SERDECZNIE!

W CZWARTYM DNIU NASZYCH SPOTKAŃ Z KSIĄŻKĄ ZAPRASZAM DO BIBLIOTEKI

1. Na początek proponuję wiersz Olgi Adamowicz Biblioteka. Podczas czytania można posłużyć się następującymi obrazkami: 

biblioteka karta biblioteczna katalogi czytelnia

„Biblioteka”

 

Biblioteka to taka instytucja kultury,

która gromadzi zbiory biblioteczne – różne książki, dziecięce lektury.

Lecz nie tylko są tam książki ze szkolnej półeczki

są czasopisma, gazety, dziecięce bajeczki.

Każdy coś dla siebie znajdzie i duży i mały,

bo w bibliotece ogromny jest księgozbiór cały.

Bajki i baśnie, komedie i dramaty.

Znajdzie się coś dla dziecka, dla mamy i taty.

To miejsce, w którym ciszę należy zachować,

nie wolno rozmawiać, biegać czy też hałasować.

W bibliotece będziesz miał swą kartę założoną,

w którą Pani bibliotekarka będzie wpisywała każdą Twą książkę wypożyczoną.

Musimy pamiętać o ważnej sprawie,

kto książki nie odda, ten karę dostanie.

Pamiętaj by w bibliotece,

zawsze każdą książkę brać w czyste ręce,

a nawet rzec by się chciało więcej,

odkładaj książki zawsze na ich wyznaczone miejsce.

W bibliotece nie musisz książki wypożyczać,

możesz również w czytelni coś tylko przeczytać.

Pamiętajcie więc drogie dzieci i droga młodzieży,

że biblioteka to miejsce publiczne, w którym stosownie zachować się należy.

2. Po przeczytaniu wiersza proponuję zabawę: Prawda czy fałsz? – dorosły wypowiada zdanie a dziecko ocenia czy to prawda czy fałsz. Jeśli zadanie jest fałszywe zadaniem dziecka jest powiedzieć jak powinno brzmieć prawdziwe. Przykładowe zdania:

  • W bibliotece wypożyczamy rowery.
  • W bibliotece należy hałasować.
  • W bibliotece nie wolno biegać.
  • W bibliotece książki są ustawione obojętnie w jakim miejscu.
  • W bibliotece jest czytelnia.
  • Aby wypożyczyć książkę potrzebujesz kart bibliotecznej.
  • Książki do biblioteki nie trzeba zwracać.

3. A teraz obejrzyjcie prezentację i przypomnijcie sobie piosenkę Bajeczki, książeczki https://www.youtube.com/watch?v=PQIUum3zDfY

4. Warto również poprosić dziecko aby to Ono przeczytało fragment ulubionej książki, czytało
w wybranym tekście proste słowa na zmianę z rodzicem, nazywało litery, które zna, lub dorosły wskazuje jakąś literę w tekście i mówi jej nazwę a zadaniem dziecka jest odnaleźć taką samą literę
i powtórzyć jej nazwę (ważne aby tekst był zapisany większą czcionką niż dla dorosłych i oczywiście wszystko według możliwości dziecka).

5. Na koniec narysujcie wybrany obrazek po śladzie i pokolorujcie

 szlaczki 1 szlaczki 2

POZDRAWIAM!

p. Monika

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka