WITAM SERDECZNIE RODZICÓW I DZIECI!

CIEKAWA JESTEM CZY MACIE JUŻ POMYSŁ NA WŁASNĄ KSIĄZECZKĘ – CHĘTNIE BYM JĄ PRZECZYTAŁA NA PEWNO BĘDZIE BARDZO WESOŁA.

ALE CZY WIECIE, ŻE NIEKTÓRE KSIĄŻECZKI SĄ SMUTNE? WIECIE DLACZEGO?

PONIEWAŻ NIE WSZYSCY SZANUJĄ KSIĄŻKI.

1. Poznajcie historię pewnej smutnej książeczki podczas czytania wiersza można posłużyć się obrazkami smutna-książeczka 1 2 3 4 5

„Smutna książeczka”

Olga Adamowicz

Pewnego dnia ze swej półeczki, skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.

Razem tańczyły, razem śpiewały, I bardzo dobrze się rozumiały.

Lecz jena książeczka w kącie została, taka samotna i taka mała.

Bo wczoraj Kasia, jedna z dziewczynek,

karteczki z niej powyrywała i długopisem strony popisała.

Cichutko w kącie książeczka płakała, bo do czytania się nie nadawała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane, że książeczki chcą i lubią być szanowane.

 

Po przeczytaniu wiersza można zadać dziecku następujące pytania:

  • Po co książeczki zeskoczyły z półki?
  • Czy wszystkie książeczki dobrze się bawiły?
  • Dlaczego jedna książeczka stała smutna w kącie?

Następnie proponuję wspólnie z dzieckiem stworzyć kodeks korzystania z książek. Można posłużyć się krótką prezentacją https://www.youtube.com/watch?v=SSaBk7hd2og lub skorzystać z propozycji na naszej grupie facebook.

2. Numerki – zabawa z książką. – wspólnie z dzieckiem wybieramy dowolną książkę z dziecięcej biblioteczki, ważne, by posiadała numerację stron i kolorowe obrazki. Rodzic prosi dziecko by otworzyło książkę na dowolnej stronie, następnie pokazuje dziecku numer strony i tłumaczy, że jest to numer strony, który pozwala odnaleźć dane miejsce w książce. Prosi dziecko, by otworzyło np. na stronie z cyfrą 5. Następnie zadaje różne pytania, a dziecko przekłada kartki, by znaleźć na nie odpowiedź np.:

  • Ile kartek trzeba przerzucić, by znaleźć się na stronie 7?
  • Jaki numer ma strona przed stroną 5?
  • Jaki numer będzie miała strona, gdy przerzucimy trzy kartki do przodu?
  • Jaki numer będzie miała strona, gdy cofniemy się o dwie kartki?
  • Jaki numer ma strona obok strony 5?
  • O ile stron musimy się cofnąć, by znaleźć się na stronie 2?

Można również poprosić dziecko aby odnalazło wybraną przez rodzica stronę i opowiedziało
o znajdującym się na niej obrazku.

 

 

  3. Następna propozycja to zabawa z piosenką bajeczki książeczki mp3

 

Bajeczki, książeczki

1.   Kolorowe strony i ładna okładka
      przyjaciółmi dzieci pragną być.
      Chcą, by o nie dbano, a to rzecz niełatwa.
      Pomagają dzieciom uczyć się.

ref. Bajeczki, książeczki kolorowe są
      na półkach, regałach, czytane być chcą.
      Tu książę, księżniczka, czarownica zła,
a Pinokio mały długi nos znów ma.(2x)

2.    Kiedy jest mi smutno zawsze rozweselą,
o różnych przygodach mówią nam.
       Poznać byśmy chcieli całą bibliotekę.
O moje książeczki zawsze dbam.

Po wysłuchaniu piosenki proponuję zadać dziecku kilka pytań dotyczących jej treści:

  • O czym była piosenka?
  • W czym pomagają nam książki?
  • O jakich bajkowych postaciach była mowa w piosence?

Jeśli dziecko będzie miało ochotę, to można wspólnie pobawić się w orkiestrę. Melodia jest spokojna, więc starajmy się wykorzystać rekwizyty wydobywające ciche dźwięki, jak np. drewniane łyżki, gazety, woreczki foliowe, za pomocą których można wystukać rytm podczas refrenu. Będzie to wspaniałym urozmaiceniem nauki treści piosenki do czego serdecznie zachęcam.

4. A dla chętnych miłośników „główkowania” przekazuję kilka labiryntów:

zaprowadź rycerza do księżniczki  labirynt 1
zaprowadź rycerza do księżniczki 2 labirynt 2
zaprowadź wróżkę do różdżki labirynt 3

POZDRAWIAM p. Monika

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka