WITAM SERDECZNIE RODZICÓW I DZIECI!

1. Na początek proponuję rozmowę z dzieckiem na temat prac wykonywanych na wsi w okresie wiosennym. Można to zrobić na podstawie obrazków w Kartach pracy str. 81. (Dzieci mogą wykonać również szlaczki na dole strony lub z załącznika: grafomotoryka).

 

2. Naszym kolejnym celem będzie zapoznanie z literą „Y”, „y”. Posłużą nam do tego następujące zabawy:

a) zabawa językowa polegającą na wypowiadaniu nazw zwierząt hodowlanych raz w liczbie pojedynczej a raz w liczbie mnogiej:

  • Jedna to krowa a dwie (trzy, cztery) to krowy
  • Jedna to kura a dwie (trzy, cztery) to kury
  • Jedna to koza a dwie (trzy, cztery) to kozy (ważne aby w liczbie mnogiej na końcu zawsze występowała głoska „y”)

Następnie prosimy dziecko aby powiedziało jaką głoskę słyszy na końcu wyrazu krowa a jaką na końcu wyrazu krowy itd. Należy również powiedzieć dziecku że w polskim języku głoska „y” występuje zawsze na końcu lub w środku wyrazu.

 

b) poszukiwanie głoski „y” w nazwach przedmiotów znajdujących się w domu. Warto zawęzić teren poszukiwań np. najpierw tylko w łazience (mydło, prysznic…), potem w kuchni (łyżka, płyn, młynek, przyprawy…), w pokoju(dywan, firany…) itd.

A oto wesoły filmik jako przerywnik https://www.youtube.com/watch?v=u7NE676KCJc

 

c) a teraz czas na zaprezentowanie dziecku obrazu graficznego litery: litera y drukowana i pisana i prawidłowego zapisu:

litera y pisana


 W ciągu kolejnych dni proponuję wracać do zabaw z literą „y” dla utrwalenia (może dziecko poszukiwać poznanej litery w gazetach i książeczkach).

 

3. Po takiej ciężkiej pracy umysłowej dobrze jest wykonać kilka ćwiczeń gimnastycznych:

 

„Poranek na wsi” – dzieci leżą na brzuchu z rękami pod głową. Na sygnał dowolnego dźwięku rozprostowują ręce i unoszą je wraz z nogami nad podłogę.

„Koty się budzą” – dzieci w klęku podpartym – dolny odcinek kręgosłupa „wpychają” w kierunku podłogi, aby stał się w tym miejscu wklęsły. Na hasło: „koci grzbiet” – dzieci wypychają górny odcinek kręgosłupa w górę tak, aby powstał swego rodzaju garb – głowę chowają między ramionami.

„Sadzimy w polu” – dzieci stoją w rozkroku. Następnie „sadzą w polu” wykonując skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi i wyprost. Zabawę powtarzamy 5 razy.

„Króliki skaczą” – dzieci przeskakują nad niewielkim przedmiotem np. misiem z prawej strony na lewą i z powrotem. Ćwiczenie prowadzimy 5 razy.

„Koniki biegają” – dzieci biegają po mieszkaniu uderzając piętami o pośladki.

„Idą kaczki” – dzieci maszerują po mieszkaniu na ugiętych nogach.

„Idą krowy” – teraz dzieci chodzą na czworakach.

„Zwierzęta piją wodę” – dzieci w siadzie skrzyżnym wykonują skłon w kierunku położonego na podłodze misia tak, aby dotknąć czołem podłogi. Zabawę prowadzimy 5 razy.

„Zwierzęta odpoczywają” – dzieci odpoczywają w wygodnej pozycji słuchając piosenki Podwórkowa awantura ze środy.

 

Przypominam, że nie trzeba wykonywać wszystkich zadań na raz, wszystko według możliwości dziecka.

POZDRAWIAM p. Monika

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka