Dzień trzeci w wiosennej atmosferze.

Przypominam, że poniższe materiały traktujemy jako propozycję i dostosowujemy do wieku, możliwości i chęci dziecka. Każdy znajdzie coś dla siebie. Ważne żeby pracować na miarę swoich możliwości.

Jak tam dzieci?? Pracujecie?? Poproszę o jakieś fotki potwierdzające wasze postępy i pracę, bo jak my wam potem oceny wystawimy na koniec roku??? ;)

No to do dzieła…

Dzisiaj zabawy matematyczne.

  • Poproście rodziców o wydrukowanie działań, cyfr i znaków, które znajdują się w załączniku. cyfry i znaki

Można też wydrukować i pociąć obrazki do przeliczania znajdujące się w poniższych plikach. Ale można też posłużyć się przedmiotami, zabawkami, obrazkami, które macie w domu.

 ciasteczka (mogą służyć do przeliczania, dodawania i odejmowania, ale także do segregowania w grupy, np.: 1. Wszystkie ciastka żółte, 2. Wszystkie z kuleczkami.. itd.) 

kwiaty  ( mogą służyć do dodawania i odejmowania, no. Ile mam kwiatów we wszystkich zielonych doniczkach? 9 bo 8+1=9

dinozaury ( do przeliczania i segregowania)

Spróbujcie: (czynności poniżej ułożone są wg stopnia trudności, proszę dostosować do możliwości dziecka)

1.Przeliczać poprawnie elementy

2. Dobierać cyfrę do liczby policzonych elementów

3. Dodawać i odejmować przedmioty lub obrazki i podawać wynik

4. wykonać na przedmiotach lub obrazkach czynność wskazaną na kartoniku (WYDRUK z tego pliku działania łatwiejsze, działania trudniejsze ):, np.: 3+3=

5. Układać działanie do wykonywanych czynności np. 3ciasteczka i 4 ciasteczka to 7 ciasteczek. Działanie (z wydrukowanych cyfr i znaków lub zapisane samodzielnie na tacy z kaszą lub kartce) układamy tak: 3+4=7

6. Wymyśleć zadanie do działania, np. 7-2= 5 Mama kupiła 7 jabłek, dwa zaniosła cioci. Ile mamy jabłek itd.

Wykonajcie ćwiczenie z KP4 s. 33

  • Wykonajcie pracę plastyczną, dowolną techniką, np. plasteliną, kuleczkami z bibuły, obrysowywanie konturów mazakiem i kolorowanie kredką…

Obrazki do wyboru tutaj: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/wiosna/ lub https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanki/kolorowanki_wiosna/ lub inne

Jeśli ktoś odebrał książeczki, to były tam też 2 karty z tulipanami, jedna do malowania wodą, druga do pracy przestrzennej. Powodzenia.

  • Wykonajcie ćwiczenia grafomotoryczne, które jednocześnie doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową i orientację. s. 46-47.
  • Zaśpiewajcie:      Rysujemy pogodę      lub Kiedy jesteś smutny 
  • Dla chętnych gra w  memory obrazkowo-wyrazowe
  • Jeśli ktoś zabrał książkę to jest tam też luzem karta D i E. Obrazki na tych kartach są odpowiednie do dzielenia nazw na głoski, a karta C do segregowania wg jakiejś wspólnej cechy, np.: narzędzia, kwiaty itd. Lub do dzielenia na głoski, ale dla dzieci które już sobie lepiej z tym radzą.
  • A tutaj poniżej kącik rymowania, który można wykorzystać w wolnej chwili do rozwijania słuchu fonematycznego, nie tylko dziś.

http://wlaczpolske.pl/pliczki/1349

To jest wyraz rymujący się z „kłódka”

Pływa po morzu, to jest ........................ (łódka)

To jest coś, co rymuje się z „miasto”

Jest słodkie, jem je na deser. JuŜ wiem, to ................(ciasto)

To, o czym mówimy, rymuje się z „duŜa”

Na chodniku, gdy deszcz pada, robi się ...................(kałuŜa)

To jest małe zwierze, rymuje się z „płotek”

Ma wąsy i miauczy, to właśnie jest .....................(kotek)

To przydatny mebel, brzmi trochę jak „kołek”

MoŜna na nim siedzieć, jest z drewna, to ................(stołek)

Myślę o czymś, co ma dwie nogawki.

Rymuje się z „wygodnie”...........................................(spodnie)

Myślę o czymś, przy czym siedzimy w klasie.

Rymuje się z „kawka” ..............................................(ławka)

Myślę o ubraniu bez rękawów.

Rymuje się z „belka”...............................................(kamizelka)

Myślę o zwierzęciu, które nie śpi nocą.

Rymuje się z „głowa”.................................................. (sowa)

Myślę o czymś, czym moŜemy pisać.

Rymuje się z „biuro”................................................... (pióro)

Myślę o czymś, na czym śpimy.

Rymuje się z „gruszka”............................................ (poduszka)

 

Dokończ:

Lata osa koło ............................................ nosa.

Leci muszka koło ..................................... uszka.

Ciele, co językiem .....................................miele.

Owoce spadają, dzieci je ..........................zbierają.

Andrzej maluje, mama .............................np. rysuje.

Sowa to mądra ..........................................głowa.

Przyszła koza do ........................................woza.

Ten kwiatek nazywa się ............................bratek.

Wskocz do wody dla .................................ochłody.

Mała Ania nie zjadła dzisiaj .....................śniadania.

Agata podłogę miotłą ................................zamiata.

Wlazł kotek na ...........................................płotek.

Zróbmy koło, będzie ..................................wesoło.

Ryby pływają –ptaki ..................................latają.

Abecadło z pieca .........................................spadło.

Koło choinki stoją trzy ..............................dziewczynki.

Poszła Ola do ..............................................przedszkola.

Na wysoki płot wskoczył bury ..................kot.

Hej, mój Tomku, wróć do .........................domku.

Tutaj jest dziura, w którą weszła...............kura.

1, 2, 3, teraz liczysz ......................................ty.

4, 5, 6, chciałbym juŜ coś ............................zjeść.

A kysz! Mała ...............................................mysz.

Kiedy słońce praŜy, leŜymy na ..................plaŜy.

 

Poniżej obrazki do wycięcia i układania w pary wg rymu.

 

Znalezione obrazy dla zapytania: obrazki do rymowania

 

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka