KATECHEZA- SERCE JEZUSA

Czerwiec to miesiąc specjalny, bo zarezerwowany dla Pana Jezusa, a w szczególności dla Jego serca. Serce to symbol miłości i dobroci, a Pan Jezus ukochał nas wszystkich całym swoim sercem.

Powitamy się piękna piosenką - modlitwą  „Sercem kocham Jezusa”, która z pewnością ucieszy i uraduje serca naszego Pana. 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=vhiu1I5a_0E&feature=emb_logo

Serce Jezusa uwielbiane jest przez nas zawsze, ale szczególnie właśnie w miesiącu czerwcu.

W kościołach odprawiane jest wtedy nabożeństwo, w którym modlimy się Litanią do Serca Pana Jezusa. W ten sposób pragniemy odwzajemnić  Mu naszą miłość i wdzięczność za wszystko co dla nas uczynił.

Zapraszam Cię teraz do ułożenia puzzli

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dladzieci/242627-serce-jezusa

Poznaj też proszę historię siostry Małgorzaty, której Pan Jezus powierzył specjalne zadanie.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=401&v=G8nOrvLyUIk&feature=emb_logo

My również, jak siostra Małgorzata, możemy odpowiedzieć na prośbę Jezusa, by kochać Go i stawać się coraz lepszymi.

 

Wakacyjne podróże

 

W tym tygodniu przedsmak wakacyjnych podróży!
Zapoznamy się z różnymi środkami lokomocji.

Poniedziałek- Na wakacje czas

Na pewno każde z Was ma w domu jakieś pojazdy. Zgromadźcie różnego ro­dzaju pojazdy (zabawki), które ludziom służą do przemieszczania się, nazwijcie je, posegregujcie według rodzaju, koloru i wielkości.

- A teraz ułóżcie i odgadnijcie co się kryje na obrazkach.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/pojazdy/185565-prom-pasa%C5%BCerski

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/pojazdy/239598-samolot1 https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/pojazdy/243015-poci%C4%85g-pkp-intercity-pesa-dart

- Gotowi wyruszyć w podróż? Mam dla Was zabawę logopedyczną

Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą ( rysujemy koła języ­kiem, po górnej i po dolnej wardze).

Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (poruszamy językiem od jednego do drugiego kącika ust).

Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry ( przesuwamy język za górne zęby po wałku dziąsło­wym).

Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (poruszamy językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów).

Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (przesuwamy język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła).

Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (rysujemy językiem koła między zębami a wargami), ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem ( mówimy: dzyń, dzyń).

Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (szeroko rozciągamy wargi).

- Poruszajcie się rytmicznie https://www.youtube.com/watch?v=r5lNKk0Ntzo&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0p5jY2Vp6bqxU_sObeW8l_WAeraAIGXBG-vSotMc-NzcRCBISjqbHnGP0

Kto odgadnie zagadkę B. Szelągowskiej.

Morze, góry lub jeziora.

Pociąg wjeżdża już na stację.

Lato wreszcie się zaczęło.

Czas rozpocząć więc… (Wakacje)

Tak to już niedługo, nadchodzą wakacje ale zanim to się stanie posłuchajcie opowiadania E. Stadmüller- Wakacje.

– Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji          – opowiadał przy obiedzie Olek. – Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt.

– Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio. – Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie.

– Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki?

– Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz.

– Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek.

– To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato. – Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni, handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku.

– I będzie plaża! – zawołała Ada.

– I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu.

– Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato.

– Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego ciężaru – przestraszył się dziadzio.

– Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało…

– I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek.

– Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo.

– Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem.

– Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada.

– Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia.

– Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek.

– W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – I naprawdę jest w nim co zobaczyć.

– Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji – dodał po chwili.

Zapamiętaliście:

– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?

- Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?

– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje     Adzie i Olkowi?

– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?

- Kilka gier interaktywnych

https://view.genial.ly/5ed4259ddbd44e121591292f?fbclid=IwAR0p5jY2Vp6bqxU_sObeW8l_WAeraAIGXBG-vSotMc-NzcRCBISjqbHnGP0

 https://view.genial.ly/5ed6040a5d5bf80d8a79dcae/presentation-cwiczymy-spostrzegawczosc-lato?fbclid=IwAR1HudK--_y-Ai52wrGEj-YdAdpI67TS7tl5u8OOAo8gNi2O6g7PpNrHux4

https://learningapps.org/display?v=pmr0ej0ha20&fbclid=IwAR3MHn9s1Y8zVps8XbsxHNfXgKjjd-FUBB-tHp8Dsq2AS3CvhSRm5qGHAd4

Wtorek -„Letnie podróżowanie”

„Czym pojedziemy na wakacje?”

podróże plansze

– Słuchanie odgłosów różnych środków transportu.
Odpowiadanie na pytania, gdzie możemy pojechać na wakacje , pociągiem, samolotem, samochodem?
https://www.youtube.com/watch?v=1Om1lsQADP4

- I jeszcze filmik- co można zobaczyć w Polsce
https://www.youtube.com/watch?v=5wN3GxF7aqk&fbclid=IwAR2HHv9K2DukNkdj0s4MwiXicAbMM-vkhB8dBU0sVeXK-NbsMBgnCCw26u4

- A teraz trochę matematyki. Dla bystrych oczek coś do liczenia

http://www.canbum.net/cdn/22/2005/423/beach-i-spy-games-printable_170593.jpg

zabawy matematyczne Zabawy matematyczne

-Piosenka do pokazywania- Morze

https://www.youtube.com/watch?v=DlTq-GSu3S4

- Co można zobaczyć w Polsce- Filmik

https://www.youtube.com/watch?v=JPB6tA0U214  

Jak myślicie – Dokąd można pojechać na wakacje?

Wskażcie obrazek gdzie pojadą dzieci:

Kasia zobaczy: pole, krowę, konia, kurę. (wieś)

Krzyś zobaczy: statek, piasek, wodę, muszelki. (morze)

Maciek zobaczy: owce, źródło, pagórki, drewniane chaty. (góry)

Wiktoria zobaczy: zabytki, tramwaje, muzeum, skrzyżowania. (miasto)

na wsi

nad morzem

w górach

w mieście

Środa - „Nadeszło lato”

„Nadeszło lato”-proponuję rodzinny spacer po okolicy, rozmowa na temat nowej pory roku. Szukanie oznak lata.
Co kojarzy się dzieciom z latem?
Jakie owoce kojarzą się z latem?
Lato to wakacje, czy ferie, jak jest różnica?
Jaki ubiór kojarzy się dzieciom z latem?
Dlaczego latem nosimy nakrycia głowy?
Poznanie nazw letnich miesięcy. ( czerwiec, lipiec, sierpień)

- Na bieżący tydzień proponuję piosenkę „ Lato na dywanie”- nauczcie się jej na pamięć i śpiewajcie w wakacyjne dni.

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ  


Wysłało po nas lato swój dywan latający.

Buchnęło ciepłym wiatrem, ogrzało buzię słońcem. Drzewami zaszumiało, ptakami zaśpiewało

I nasze ukochane wakacje zawołało.
       Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami.

               Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.

               Lato, lato, lato, lato z przygodami.
               Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.
Będziemy w morzu pływać i w piłkę grać na plaży. Piosenki razem śpiewać i razem w nocy marzyć.

I co dzień na dywanie będziemy razem latać

Do wszystkich najpiękniejszych zakątków tego świata.
Ref: Lato...

- Praca plastyczna- „Lot Balonem”- technika do wyboru.

https://www.youtube.com/watch?v=Fw_KFfKLozY&feature=share&fbclid=IwAR2TBe2aDkDmau2DGyrXlAMqON9M4NT1qVLati__l-jmNzFHEpHfZqj8UBg

Czwartek „ Na plaży jest fajnie”.

- Zabawa masażyk – Myjnia samochodowa.

Dziecko tworzy z rodzicem parę , dziecko jest samochodem (wykonuje klęk podparty), który wjeżdża do myjni. Rodzic klęczy z boku , wykonuje masażyk, naśladując czynności mycia auta: polewanie wodą gładzi dłonią plecy, skrapianie szamponem lekko uderza opuszkami palców, szczotkowanie karoserii lekko drapie szybkimi ruchami, woskowanie lekko ugniata wewnętrzną stroną dłoni, suszenie samochodu pociera, na przemian, dłońmi, przecieranie szyb i lusterek wykonuje okrężne ruchy masujące. Przy powtórzeniu zabawy zamieniamy się rolami. Miłej zabawy!

- I Jeszcze piosenka do słuchania „Wielka wyprawa-na plecy biorę plecak”

https://www.youtube.com/watch?v=g59LRJF89G8  

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski sz. Lusterko dla dziecka. Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski sz. Dzieci powtarzają za rodzicami . Głoskę sz, kontrolując w lusterku pracę języka, naśladują szum morskich fal. Głoska sz jest głoską przedniojęzykowo-dziąsłową, powstaje przez uniesienie języka za górne zęby, do wałka dziąsłowego, z jednoczesnym zwarciem zębów i wysunięciem zaokrąglonych warg do przodu.

 - Ćwiczenia grafomotoryczne Fale morskie.

Duże arkusze papieru, kredki. Dzieci kreślą fale morskie: najpierw w powietrzu (prawą ręką, lewą ręką i obiema rękami), a potem po kolei rysują je na dużych arkuszach papieru. Naśladują przy tym szum morskich fal na głosce sz.

- Ćwiczenia relaksacyjne Plaża. 

https://www.youtube.com/watch?v=cnvHLmQXkmo

Dzieci leżą na dywanie z zamkniętymi oczami. Rodzice  proszą, aby wyobraziły sobie, że leżą na plaży, świeci mocne słońce i jest im bardzo przyjemnie. Słychać szum morza. Słońce ogrzewa ich nogi, ręce, brzuch, twarz, włosy, ciepły wiatr muska ich twarze, włosy, ręce, nogi, brzuch. Są spokojne i oddychają spokojnie: wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami. Jest im bardzo miło. Dzieci powoli otwierają oczy, poruszają lekko rękami, nogami, delikatnie unoszą się i powoli siadają.

- Karta pracy: rysuj po śladzie

- Ryba z papieru- praca plastyczna

https://www.youtube.com/watch?v=luW-58eNyPE&feature=youtu.be

- Dla chętnych- łódka z papieru

https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0

- Poruszajmy się:

 https://www.youtube.com/watch?v=DlTq-GSu3S4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2GK9IuB9MIwJzDHJC86ox6NkJpvzi1puQNtN6xAaWcoC9KiiVbrHvfn40

 

Piątek „Bezpieczne wakacje”

- Ćwiczenia ortofoniczne Morskie fale.

Rodzic prosi, aby dziecko naśladowało morskie fale, szumiąc (raz głośno, raz cicho, szybko, wolno, w zmiennym tempie). 

- Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Bezpieczne wakacje.

Jak wspaniale! Już wakacje.

To najlepsza w roku pora!

Można pływać sobie w morzu

albo wskoczyć do jeziora...

Na szczyt w górach wspiąć się warto!

Jak tam pięknie i wysoko!

W zeszłym roku po raz pierwszy

zobaczyłem Morskie Oko!

Ale zawsze pamiętajmy,

by dorosłych się pilnować.

Chodzić w górach – lecz po szlakach,

kremem z filtrem się smarować.

Czapkę nosić – taką z daszkiem

– porażenia się unika.

Kąpać się w strzeżonych miejscach

i pod okiem ratownika.

I rodziców trzeba słuchać.

Kto tak robi, ten ma rację.

Ach jak miło, jak wesoło,

bo już przecież są wakacje!

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

−Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?

−Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować?

−Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?

−Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?

−Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?

−Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje? Co można robić, a czego nie wolno?

- Zabawa rozwijająca małą motorykę – Wakacyjny rysunek.

Tacka i piasek dla każdego dziecka. Rodzic daje dziecku talerzyk z kaszą manną ( surową) i prosi, aby narysowało na nim palcem plażę, morskie fale, słońce i chmury.

- Zabawa dydaktyczna Znam..

Rodzic przypomina, że nigdy nie wolno oddalać się od opiekunów. Gdyby jednak tak się stało, warto znać swoje imię i nazwisko (3-latki), swój adres (4-latki) – informacje, które możemy podać policjantowi. (Ważne, aby przypomnieć, że nie podajemy tych informacji osobom nieznajomym).

- Obejrzyj filmik- Bezpieczeństwo

https://www.youtube.com/watch?v=5GEuCP7aYzY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1HudK--_y-Ai52wrGEj-YdAdpI67TS7tl5u8OOAo8gNi2O6g7PpNrHux4

- Ryba z papieru- praca plastyczna https://www.youtube.com/watch?v=luW-58eNyPE&feature=youtu.be

-Na koniec gimnastyka przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=e_QrQwR0kw4

                                  s. Dorota

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka