Dzień dobry dzieci. Witam Was!

Propozycja na ten tydzień: Kolory lata.

Mamy już miesiąc czerwiec. W czerwcu rozpocznie się kolejna pora roku – lato. Przypomnijcie, jakie mamy pory roku? (wiosna, lato, jesień, zima)

Lato – to pora roku, która ma dużo kolorów. Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie: niebo bez chmur, słoneczny dzień, widok na morze lub rzekę, las, piasek w piaskownicy, wodę w basenie, łąkę pełną kwiatów, motyle, owocowe lody, owoce – truskawki, wiśnie, agrest, poziomki, jagody. Prawda, jak dużo kolorów?

,,Tropimy kolory” – zagadki.

Odpowiedzcie jaki to kolor i wskażcie go na przedmiotach w swoim otoczeniu.

  • Ma go słońce, cytryna i małe kurczaczki. (żółty)
  • Ma go żaba, ukrył się w liściach, widać go w trawie. (zielony)
  • Schował się on w niebie i wodzie, można znaleźć go w chabrach i oczach. (niebieski)
  • Taki kolor ma marchewka i pomarańcza. (pomarańczowy)
  • Tego koloru
    szukajcie w makach, lub w muchomorze,
    co rośnie w krzakach.
    ? (czerwony)

Zabawy słuchowe: Czerwone owoce lata.

Dorosły wymawia nazwy sylabami, dziecko podaje pełna nazwę owocu np. wiś-nia, ma-li-na, trus-kaw-ka, po- rzecz- ka, cze-reś-nia, po-ziom-ka. I odwrotnie dorosły podaje pełną nazwę, a dziecko dzieli na sylaby wyklaskując.

 

Posłuchajcie wiersza pt. ,,Różowy”.

Hokus-pokus, czary-mary,

ogłaszamy sztuczkę nową,

przez różowe okulary

świat zobaczysz na różowo:

różowe domy i miasta,

różowy las tam wyrasta,

chmury i niebo hen w górze,

pola, łąki i drzewa,

wszystkie różowe jak róże,

i ptak różowy, co śpiewa

same różowe nutki,

aż cieszą się kwiaty w ogródku

i znikają bez śladu smutki.

Bo w świecie na różowo,

daję Wam na to słowo,

nie może być żadnych smutków.

 

Powiedzcie:

  • Co zobaczyły dzieci przez różowe okulary?
  • W jakim nastroju były, oglądając świat przez różowe okulary?
  • Odszukajcie w swoim otoczeniu różowy kolor i pokażcie go.

Zabawy plastyczne – eksperymentowanie z kolorami.

 

Należy przygotować farby plakatowe w kolorach: czerwony, biały, niebieski i żółty oraz pędzelek, paletę lub zakrętkę od słoika, kubeczek z wodą i białą kartkę papieru.

1. Na palecie (zakrętce) mieszamy pędzelkiem dwa kolory: czerwony i biały - w niewielkich ilościach tak długo, aż uzyskają kolor różowy. Tą różową farbą namalujcie proszę – Co widać przez różowe okulary. Wyobraźcie sobie, że macie nałożone okulary z różowymi szkłami i patrzycie przez okno. Co tam widzicie? Namalujcie. Podczas malowania pewnie trzeba będzie dorabiać różowej farby, już wiecie jak to zrobić.

2. Na palecie (zakrętce) mieszamy pędzelkiem dwa kolory: niebieski i żółty – w niewielkich ilościach. Jaki kolor powstaje? Już wiecie? Zielony! Spróbujcie dodać trochę więcej żółtej farby i zobaczcie – macie kolor jasnozielony, kiedy dodacie trochę więcej niebieskiej farby – otrzymacie kolor ciemnozielony. Namalujcie proszę, wszystkimi kolorami dowolną pracę, którą nazwiemy - ,,Kolorowe lato”.

Jeszcze jedna propozycja pracy, która zapewne kojarzy się z latem.

https://dzieciakiwdomu.pl/2015/07/lody-praca-plastyczna-na-upalne-dni.html

Pora na gimnastykę – zapraszam!

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

Zapraszam do gier i zabaw z kolorami:

https://www.youtube.com/watch?v=Ve3bulepG8I

,,Kolorowe rytmy”- wykorzystując kolorowe kółka lub kulki z poprzednich zabaw warto pobawić się z dzieckiem w układanie rytmów 3 lub 4-ro elementowych według możliwości dziecka. Dorosły zaczyna układać – dziecko kontynuuje.

Posłuchajcie piosenki ,,Po łące biega lato” i spróbujcie śpiewać razem.

https://www.youtube.com/watch?v=MaKPsYlzQkY

Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…

Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…

 

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka