Temat tygodnia: Wszystkie dzieci nasze są

Kochane dzieci- dziś Wasze Święto . Dla Was słowa życzeń i słodkie uśmiechy.

Życzę wszystkim dzieciom,
aby ich dzieciństwo
było jak najlepsze
i aby trwało jak najdłużej!

Bądź dzieckiem jak najdłużej
Jak dziecko baw się, śmiej
I kochaj tak jak dziecko
I serce dziecka zawsze miej.

dzień dziecka

W tym tygodniu z dziećmi i o dzieciach

- Zaczniemy od filmiku- My dzieci świata

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0  

- Obejrzyjcie prezentację – Dzieci świata

dzieci świata - prezentacja

Posłuchajcie wiersza- Dzieci Świata /Wincenty Faber/
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Też w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

- Piosenka „ Jesteśmy dziećmi”

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

- Piosenka: Kolorowe dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=EVjvOBs2Z8I

- Matematycznie: „Układamy rytmy: „Dzieci świata ” https://view.genial.ly/5eceb1f0ca7e520d8ded73a4/learning-experience-challenges-ukladamy-rytmy-dzieci-swiata

Karta pracy- Pióropusz Indianina

  • Pokoloruj pierwsze pióro na żółto.
  • Na trzecim piórku narysuj dwa koła.
  • Pokoloruj drugie piórko na zielono.
  • Na drugim piórku narysuj trzy kreski.
  • Pokoloruj trzecie piórko na niebiesko.
  • Resztę pióropusza i Indianina pokolorujcie według uznania.

pióropusz

Dla tych co lubią gry interaktywne i mają możliwość skorzystania kilka propozycji - https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/

I jeszcze propozycje prac plastycznych- do wyboru   https://ekodziecko.com/category/dzien-dziecka

- O Prawa Dziecka

„Prawa dziecka” M. Brykczyńskiego

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały,
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej jak umiecie.

- Piosenka „Prawa Dziecka”

 https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc

Filmik o Prawach Dziecka

Prawa dziecka - film

- O tolerancji

Wiem, że to trudne słowo, ale zanim przejdziemy do wyjaśnienia pojęcia, zajęcia rozpoczniemy od rozgrzania Waszych paluszków. Gotowi? No to zaczynamy zabawę paluszkową „Czy jesteśmy niscy…”

Czy jesteśmy  niscy (zaciśnijcie dłoń w pięść)

czy też wysocy, (wyprostujcie kciuk)

czy mamy niebieskie, (stwórzcie kółko z palca wskazującego i kciuka prawej ręki)

czy brązowe oczy, (stwórzcie kółko z palca wskazującego i kciuka lewej ręki)

czy nasza skóra jest czarna, (wykonajcie przed twarzą ruchy okrężne prawą dłonią)

czy też biała (wykonajcie przed twarzą ruchy okrężne lewą dłonią)

– doskonale wychodzi nam wspólna zabawa!

(wykonajcie dłońmi „młynek”)

- Posłuchajcie uważnie czytanego przez mamę albo tatę opowiadania D. Niewoli „Chcę mieć przyjaciela”. Jego tekst znajdziecie w poniższej prezentacji.

https://view.genial.ly/5ece9d8b95a58b0d8d8c79f5/presentation-chce-miec-przyjaciela 

Ciekawe, czy uważnie słuchaliście opowiadania o Nosalku i misiu Krzysiu. Zaraz to sprawdzimy. Odpowiedzcie na pytania:

  • Kto jest bohaterem opowiadania?
  • Dlaczego Nosalek miał takie imię?
  • Z kim zaprzyjaźnił się Nosalek?
  • Dlaczego dzieci nie bawiły się z misiem?

Każdy z nas jest inny, ale lubi się bawić i potrzebuje przyjaciela. Jak myślicie, co to jest tolerancja? Czy miś i Nosalek byli tolerancyjni?

Tolerancja oznacza, że jesteśmy otwarci na wszystko, co inne od nas. Szanujemy, czyli nie wyśmiewamy się, nie odrzucamy ludzi którzy zachowują się inaczej niż my, wyglądają inaczej niż my czy mają odmienne zdanie na jakiś temat. Bohaterowie poznanego opowiadania byli tolerancyjni, gdyż mimo swoich wad i różnic, zaprzyjaźnili się ze sobą.

- Piosenka ZoZi- Każdy jest inny https://www.youtube.com/watch?v=UrBmQBMnayE

I jeszcze coś do poruszania się:

Boogie Woogie-

https://www.youtube.com/watch?v=5OtqedVBlMg

Czekolada-

https://www.youtube.com/watch?v=e_qsWae-jYQ

Idzie zuch wicher dmucha

https://www.youtube.com/watch?v=32ui5rhtq1I&list=PLbRzTYeyj4CYFzv7lBE2KnqG8rutRhDzZ&index=3

Rytmicznie w podskokach

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg-

Dla chętnych- kolorowanki- dzieci świarta - kolorowanki

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka