Dzień dobry! Witam gorąco wszystkie dzieci.

W tym tygodniu realizujemy temat: Książka.

Zachęcam Was drodzy Rodzice, aby przy tej okazji porozmawiać z dzieckiem na temat książek np. w oparciu o domową biblioteczkę. Warto zwrócić uwagę, że są różne rodzaje książek (pokazać przykłady): dla dzieci, dla dorosłych, takie z dużą ilością zdjęć – albumy oraz takie, które nie mają żadnych ilustracji. Można pobawić się z dzieckiem w wywiad – wówczas dziecko zamienia się w specjalistę do spraw książek i opowiada, co wie o książkach, które lubi najbardziej.

Posłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej ,,Moje książki”.

Moje książki kolorowe!

Bardzo was oglądać lubię.

Bądźcie zawsze takie piękne,

a ja nigdy was nie zgubię!

 

Musisz zatem nas szanować,

kartek nie gnieść, nie wydzierać.

Brać nas zawsze w czyste ręce,

kurz z okładek nam wycierać…

 

Wiedzą swą się podzielimy

z tobą za to i w podzięce

będziesz wiedzieć

coraz więcej!

 

Powiedzcie dzieci:

  • Czy lubicie oglądać książki?
  • Czy lubicie słuchać, kiedy ktoś wam czyta?
  • Co to znaczy, szanować książkę?
  • Spróbujcie wytłumaczyć, co to znaczy, że książka jest naszym przyjacielem?

Zachęcam do rozmowy z dzieckiem na temat: Jakie są książki?

 

Książki mogą być bardzo różne: małe, duże, kolorowe. Sprawdźcie, czy macie takie w domu?

Każda książka ma okładkę, strony, grzbiet oraz spis treści (dorosły pokazuje i nazywa te elementy książki, a dziecko pokazuje wskazane elementy w swojej książce). Można wspólnie z dzieckiem zastanowić się, po co omówione elementy znalazły się w książce i do czego mogą służyć. Jak nazywa się osoba, która pisze książkę (autor), i czym się zajmuje (pomysł książki).

Poszukajcie, wspólnie z rodzicami kilka rodzajów książek: album przyrodniczy, album z samochodami, atlas geograficzny, książki z bajkami.

Pooglądajcie je razem i porozmawiajcie do czego służą, czego możemy się z nich dowiedzieć.

Zabawy z książkami możemy wspaniale wykorzystać do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci: segregowania – tworzenia kolekcji książek według ustalonych wspólnie kryteriów (np.: wielkości, grubości, przeznaczenia, tematyki), przeliczania – w ramach możliwości dzieci (ile książek jest na półce, na której jest więcej, na której mniej), układania od najmniejszej do największej książki i odwrotnie.

Zachęcam!

Obejrzyjcie filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=Oo0bSS0bNIs

Powiedzcie:

- Co się robi w księgarni?

− Po co chodzimy do biblioteki?

Wykonajcie karty pracy.

Połącz w pary:

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/PolaczPary.pdf

Posłuchajcie rymowanki Z. Dmitroca ,,Bajkopisarz”.

Pisarz bardzo lubi ciszę,

wtedy dobrze mu się pisze.

Teraz już nie skrobie piórem,

tylko stuka w klawiaturę.

Powiedzcie:

  • Czym zajmuje się pisarz?
  • W jakiej atmosferze lubi pracować pisarz?
  • Dlaczego?
  • Czym pisali pisarze dawniej?
  • Na czym pisarz pisze w obecnych czasach?

Zabawa paluszkowa ,,Bajkopisarz”.

Dorosły recytuje rymowankę i wykonuje ruchy, które dziecko naśladuje. Pisarz bardzo lubi ciszę,

  • Palcami obu rąk masują lekko płatki swoich uszu.

wtedy dobrze mu się pisze.

  • Na dywanie kreśli palcem wzorki.

Teraz już nie skrobie piórem,

  • Palcami obu rąk ,,drapie” w podłogę.

Tylko stuka w klawiaturę.

  • Stuka kolejno palcami obu rąk w podłogę.

Zabawa słownikowa: Z jakich bajek lub książek pochodzą te ilustracje?

Dokończ tytuł:

,,O rybaku i .....”         obrazekk 1

,, Legenda o ....”       obrazek 2

,,Królewna Śnieżka i ...”       obrazek 3

,,Księżniczka na ...”               obrazek 4

,, Przygody Kubusia.....”         obrazek 5

Propozycja piosenki pt. ,,Bajeczki” – posłuchajcie i spróbujcie śpiewać razem.

http://chomikuj.pl/zmarzluch79/dla+dzieci+-+mp3+piosenki/Weso*c5*82e+przedszkole+trzylatka/13.+Bajeczki,802172593.mp3(audio)

Na półkach mieszkają książeczki.

W książeczkach mieszkają bajeczki

Opowiem o nich wam,

Bo wszystkie dobrze znam.

W bajeczkach znajdziecie rycerzy.

Królewnę co stała na wieży.

I dobrych wróżek sto

I czarownicę złą.

A kiedy się dziecko zasłucha

To wróżki mu szepną do ucha:

Pokochaj bajek świat

Na wiele, wiele lat.

Pora na gimnastykę – zapraszam wszystkich chętnych!

https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA

Propozycja pracy plastycznej – wykonajcie zakładkę do waszych książek.

Do wyboru według możliwości i zainteresowania dzieci.

Proszę rodziców o przygotowanie potrzebnych materiałów.

https://www.youtube.com/watch?v=K5aXod4jUHQ

https://kreatywnediy.pl/zakladki-do-ksiazek/

http://przedszkolnyartysta.blogspot.com/2015/03/zakadki-do-ksiazek.html

                                               Miłej zabawy!

                               Serdecznie pozdrawiam – p. Kasia.

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka