Dzień dobry. Witam wszystkich serdecznie!

To już ostatnie spotkanie na majowej łące.

Posłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej ,,Tęczowa łąka”

Lśni jak tęcza – łąka w maju.

Kolorów tu tyle!

Na stokrotkach, mleczach, makach

siadają motyle.

 

Z norki właśnie wyszła myszka,

a za nią jej dzieci.

A nad nimi, w stronę stawu

wielki bocian leci.

 

Pszczółka bawi się w kolory

czerwonego szuka.

Gdzieś na samym skraju łąki,

dzięcioł w drzewo stuka.

 

Konik polny już się zmęczył

i gra coraz ciszej.

A do taktu, na rumianku

osa się kołysze.

 

Bąk coś bąknął niewyraźnie,

mocno zawstydzony.

W łapkach przyniósł słodki nektar

dla swej przyszłej żony.

 

A spod liścia, po łodydze

wspięła się dżdżownica

i rozgląda się po łące,

i wszystkim zachwyca!

 

Powiedzcie rodzicom:

− Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

− Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?

− Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba wam się najbardziej? Dlaczego?

Poruszajcie się tak, jak zwierzątka z wiersza: bąk, konik polny, pszczółka, myszka, motyl. Potraficie poruszać się jak dżdżownica?

Zabawa matematyczna: ,,Maki, rumianki, niezapominajki”.

Będą potrzebne: czerwone, białe i niebieskie kwiatki wycięte z papieru kolorowego (6 sztyk każdego koloru) i 3 kartki: czerwona, biała, niebieska.

Dzieci rozsypują kwiatki na dywanie – łące. Następnie:

  • segregują ze względu na kolor, kładąc na właściwych kolorach kartek
  • układają rytm z kwiatów rozpoczęty przez rodzica np. czerwony, biały, niebieski, czerwony, biały......
  • układają dowolne rytmy

A teraz drogie dzieci, posłuchajcie fragmentu muzyki – utworu ,,Nad pięknym modrym Dunajem”. Poczujcie się jak kwiaty, które tańczą w słońcu. Stańcie w miejscu i ruchem ciała spróbujcie oddać nastrój muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=Oip1FwYLSwk

Proponuję wykorzystać kwiatki z zabawy matematycznej do wykonania ciekawej pracy plastycznej: ,,Na łące”.

Wybierzcie kilka kwiatków, jakiego chcecie koloru. Przyklejcie je na białej kartce papieru i dorysujcie kredkami łodyżki i liście. Dorysujcie trawę i to, co chcecie, aby znalazło się na waszej łące. Może jacyś mali mieszkańcy: mrówki, biedronki, pszczoły? Myślę, że na łące nie może zabraknąć kolorowych motyli. Mam propozycję jak namalować piękne motyle.

https://www.youtube.com/watch?v=wuIXb58fQBA

Starsze dzieci i chętne 3-latki zapraszam do ćwiczeń logopedycznych usprawniających narządy mowy- język, wargi, żuchwę.

Dziecko patrzy w lusterko i naśladuje dorosłego, który pokazuje prawidłową artykulację głoski ,,z”: usta szeroko otwarte, język leży płasko na dole, czubek języka dotyka dolnych zębów. Wydychając powietrze, dzieci naśladują odgłos lecącej osy – zzz.... Następnie powtarzają sylaby: za, zo, ze, zu, zy.

 

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: spróbujcie naśladować odgłosy zwierząt żyjących na łące: konik polny – cyk, cyk, cyk.....; żaba – kum, kum, kum.....; osa – bzzzz...; skowronek – fiu, fiu, fiu...

4-latki zachęcam do wykonania karty pracy cz. 2, nr 47

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf

Na koniec naszej przygody z tęczową, majową łąką mam dla wszystkich chętnych dzieci propozycje eksperymentowania z wodą i kolorami. Wiem, że lubicie robić takie eksperymenty.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/04/eksperyment-wedrujaca-woda/

Dobrej zabawy!

 

 

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka