Dzień dobry. Witam wszystkich serdecznie!

Na początku chciałam powiedzieć, że bardzo żałuję, że te nasze rozmowy o łące, poznawanie tego środowiska odbywa się trochę teoretycznie. W normalnych warunkach dzieci wzięłyby z przedszkola lupy, lornetki i powędrowalibyśmy na spacer do parku seminaryjnego – oglądać i sprawdzać: Co w trawie piszczy? Dzieci bardzo lubią wcielać się w takich badaczy i łatwiej przyswajają nowe wiadomości. Dlatego zachęcam do krótkiego spaceru z dziećmi i obejrzenia okolicznych skwerków.

A teraz zapraszam do zabawy z pokazywaniem: ,,Lata mucha”.

Dorosły recytuje rymowankę, a dziecko głaszcze części ciała wymienione w rymowance:

 

Lata mucha koło ucha,

lata bąk koło rąk,

lecą ważki koło paszki,

lata pszczoła koło czoła,

lata mucha koło brzucha,

lecą muszki koło nóżki,

biegną mrówki koło główki,

pełznie gąsieniczka koło policzka.

 

Propozycja ćwiczeń grafomotorycznych – do wyboru.

 

kwiatek

motyl

ślimak

 

Połączcie kropki, rysując linię starajcie się nie odrywać ręki od kartki. Pokolorujcie powstały rysunek.

Pobawimy się matematycznie: ,,Rodzina pająków”.

Należy przygotować: kilka kół wyciętych z papieru – wielkość: 2 koła z kartki A4 (ilość - w zależności od wieku i możliwości dziecka) z różną liczbą kropek, czarna farba, flamastry, mokra chusteczka.

Dziecko odbija na kółkach kciuk zamoczony w farbie tyle razy, ile jest kropek. Po czym myje ręce. Następnie dorysowuje flamastrami odnóża, czułki i oczy pająków, pamiętając, że pająki po każdej stronie mają 4 odnóża. Na kółkach dorysujcie pajęczynę.

Zachęcam do wykonania kart pracy z naszego pakietu:

3- latki: KP cz. 2, nr 16

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-a-kp-cz2.pdf

                                               4- latki: KP cz. 2, nr 45

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf

A teraz pora na gimnastykę:

Dzisiaj ćwiczymy na boso.

https://www.youtube.com/watch?v=2Z2RJ32j4EM

Dzieci 4 -letnie i chętne 3- latki zapraszam do zabawy językowej ,,Polne kwiaty”.

Obejrzyjcie obraz namalowany przez malarkę i obrazek. Opowiedzcie, co na nich widzicie.

obraz łąka obrazek łąka

 

Na łące rośnie dużo różnych roślin: kwiatów i ziół. Pewnie widzieliście niektóre z nich np.

chaber rumianek mniszek mak

 

 

Patrząc na zdjęcie, opowiedzcie jak wygląda, każdy z kwiatów i który najbardziej wam się podoba. Nazwy tych kwiatków podzielcie rytmicznie na sylaby (wyklaskując): mni - szek, ru – mia - nek, cha – ber, mak.

Wybierając się na łąkę warto zabrać ze sobą pewne przedmioty.

Co to takiego? Nazwijcie i powiedzcie do czego one służą.

lornetka lupa

 

4-latki zachęcam do wykonania karty pracy: cz. 2, nr 46

https://www.youtube.com/watch?v=2Z2RJ32j4EM

Miłej zabawy!

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka