Dzień dobry. Witam serdecznie wszystkie dzieci i rodziców!

W tym tygodniu realizujemy temat: Łąka w maju.

Zachęcam rodziców do pooglądania z dziećmi dostępnych w domu książek, albumów, zdjęć z obrazkami łąki i jej mieszkańców.

Dzisiaj poznamy mieszkańców łąki

Zabieram was drogie dzieci na wędrówkę ze Skrzatem Borówką na łąkę.

Obejrzyjcie uważnie filmik i opowiedzcie rodzicom jakie zwierzęta można spotkać na łące.

https://www.google.com/search?q=yutub+W%C4%99dr%C3%B3wki+skrzata+Bor%C3%B3wki+-+%C5%82%C4%85ka&oq=yutub+W%C4%99dr%C3%B3wki+skrzata+Bor%C3%B3wki+-+%C5%82%C4%85ka&aqs=chrome..69i57j0.27592j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

A teraz ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Dziecko trzyma przed sobą lusterko, a rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

  • Bocian i żaba – dzieci naśladują dziób bociana, ściągając wargi mocno do przodu, otwierają je i zamykają, a następnie rozciągają szeroko wargi jak żaba, która jest zadowolona, że schowała się przed bocianem.
  • Biedronka ma dużo kropek – dzieci rysują czubkiem języka kropki na podniebieniu, przy szeroko otwartych ustach, unosząc język do góry.
  • Kret – tak jak kret wychodzi ze swego podziemnego domku, tak dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, a potem znów chowają za górnymi zębami.
  • Pszczoła – dzieci naśladują bzyczenie pszczoły: bzzz, bzzz, bzzz.
  • Motyl – jak motyl porusza skrzydłami, tak dzieci poruszają naprzemiennie językiem od jednego do drugiego kącika ust.
  • Konik polny – tak jak konik polny skacze w górę i w dół, tak dzieci otwierają szeroko usta i językiem skaczą za górne zęby i za dolne zęby. W tym ćwiczeniu język nie wychodzi przed zęby.

Spróbujcie poruszać się tak jak mieszkańcy łąki:

- motyl – dzieci biegają delikatnie na palcach i machają rękami,

- konik polny – dzieci skaczą obunóż,

- bocian – dzieci unoszą zgięte w kolanach nogi wysoko do góry,

- żaba – dzieci podskakują jak żaby (z przysiadu podpartego).

Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania A. Widzowskiej Łąka. Ilustracje do opowiadania - książka (s. 68–69).

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=68

Był piękny majowy dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer. Chłopcy bardzo chcieli iść na boisko, żeby popatrzeć, jak trenują piłkarze, ale pani powiedziała, że na łące dzieje się o wiele więcej ciekawych rzeczy. – Przecież łąka to tylko trawa, nic więcej tam nie ma – zmartwił się Tomek. – Na pewno są ptaki. Dziadek mi o nich opowiadał – odezwał się Olek. – Może nawet będzie jakieś gniazdko. – A w gniazdku jajeczka – dodała Ada. – Postaramy się policzyć na palcach wszystkich mieszkańców łąki. Dobrze? – zaproponowała pani. Dzieci chętnie się zgodziły i zaczęła się wspaniała zabawa. – Konik polny! – zauważyła Kasia. – Ale wysoko skacze! – A ja widzę biedronki – Małgosia położyła jedną z nich na rączce, a dzieci podeszły bliżej. – Jaki kolor ma biedronka? – spytała pani. – Czerwony. – I ma czarne kropeczki. – A ja widziałem kopter! – krzyknął mały Jaś. – Co to jest kopter? – zdziwił się Olek. – Może chodzi o helikopter? – zapytała z uśmiechem pani. – Chyba wiem, co widziałeś. To z pewnością była ważka. Ważki mają dużą głowę, podłużny tułów i skrzydełka podobne do śmigła. – O! Lecą następne! – zawołał Piotruś. – Proszę pani, a tu są dziury! Wszyscy podeszli bliżej, żeby je zobaczyć. W ziemi znajdowały się głębokie tunele. – Ciekawe, kto w nich mieszka. Jak myślicie? – Pająk – powiedziała Zosia. – A ja myślę, że smok. Pani wyjaśniła przedszkolakom, że w takich norkach mieszkają myszki nornice i poprosiła dzieci, żeby nie wkładały tam patyków ani nie wrzucały kamieni. – To jest domek myszki, więc nie wolno zakłócać jej spokoju – powiedziała. Dzieci zauważyły też kilka kopców kreta, większych niż babki z piasku. Cała łąka tętniła życiem, aż zabrakło paluszków do liczenia pszczółek, trzmieli, kosmatych bąków, skowronków i motyli.

Dzieci zrozumiały, że w maju cała przyroda rozkwita, a na łąkach rosną stokrotki, chabry, maki i wiele innych pachnących kwiatków.

 

Odpowiedzcie na pytania:

− Dokąd dzieci wybrały się na spacer?

− Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące?

− Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?

− Gdzie mieszkają myszy polne?

Zagadki – kto odgadnie jakie zwierzęta można spotkać na łące?

 

Skaczą zielone po majowej łące,

ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce.

 

zaba

 

Ma długie nogi i dziób czerwony,

wrócił niedawno z dalekiej strony.

Z żabkami raczej niechętnie gada,

taka to jego największa wada!

bocian

 

Wolno sunie, hen przed siebie,

nie poprosi o domek ani mnie, ani ciebie.

Ma go ciągle na sobie,

nie służy tylko ku ozdobie.

 

ślimak

Czy znacie takiego konika,
który pięknie w trawie cyka?

konik polny

Krążę nad łąką, ile mam sił,
i zbieram z kwiatów złocisty pył
.

pszczoła

Ten piękny owad
odwiedza kwiateczki,
ma skrzydła tęczowe,
niekiedy w kropeczki

motyl

Ćwiczenia słuchowe: o jakim mieszkańcu łąki myślę?

Dorosły dzieli nazwy na sylaby – dzieci podają całą nazwę: bo-cian, ża- ba, bie-dron-ka, ko-nik pol- ny, mo-ty-lek, sko-wro-nek , pszczo-ła, itd. Następnie dorosły podaje całą nazwę, a dziecko dzieli na sylaby wyklaskując. Chętne dzieci mogą podać ilość wyklaskanych sylab w nazwie.

Dzieci 4 letnie zachęcam do wykonania karty pracy z naszego pakietu:

KP, cz. 2, nr 44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf

Propozycja zabawy plastycznej – kolorowy motyl.

http://boberkowy-world.blogspot.com/2014/05/motyl-praca-plastyczna.html

Miłej zabawy!

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka