Temat: Kiedy będę duży zostanę strażakiem

- Uważnie wysłuchajcie wiersza W. Broniewskiego Pożar:

Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu,

Ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia.
Tak strażacy robią co dnia.

      - Co paliło się w wierszu?

      - Co robili strażacy?

      - Kogo uratowali strażacy?

      - Czy strażacy są odważni?

      - Czy każdy może zostać strażakiem?

- Posłuchajcie piosenki- jest melodyjna, może uda się wam nauczyć jej, chociaż refrenu.

https://www.youtube.com/watch?v=fVKEhOTTS5w        

- Do kolejnej zabawy potrzebne będą płomienie. Można wykorzystać te z załącznika, albo uprościć w zależności od rozwoju dziecka. Zamiast cyfr można narysować kropki. Płomienie rozkładamy przed dzieckiem. Do tej zabawy proponuję użycie spryskiwacza (atrakcyjniej by było gdyby był z wodą, ale nie musi- dziecko może udawać). Dziecko „gasi” płomień, który wskaże ilość oczek wyrzuconych na kostce, lub taki, który wskaże dorosły…płomienie

- Numery alarmowe

Rozmowa o straży jest dobrą okazją, żeby porozmawiać o numerach alarmowych, bo taka wiedza może uratować zdrowie i życie. Przydadzą się tablice demonstracyjne i próbowanie wybierania numeru na klawiaturze oraz prowadzenie przykładowych rozmów. Możemy już od najmłodszych lat uczyć dzieci POPRAWNEGO informowania i dzwonienia na numery alarmowe. Uczmy, że należy podać: 

1. miejsce zdarzenia (ważne jest uczenie dzieci znajomości adresu miejsca zamieszkania i przedszkola) najdokładniej jak potrafią, 

2. powód wezwania (uczmy dzieci dokładnego opisywania co się dzieje, czy widzą wypadek, czy stan chorobowy, nazw poszczególnych symptomów i na czym polegają, np. utrata przytomności, krwawienie),

 3. ilość osób, którym coś się stało, kim dla dziecka są (mama, tata, ciocia, wujek, brat, pani nauczycielka), 

4. dane osoby, która wzywa pomoc

numery alarmowe

- Ciepły ogień. Potrzebne będą kredki w kolorach: czerwonym, żółtym, pomarańczowym. Drukujemy płomień zał. nr. 2a lub rysujemy odręcznie. Kartkę najlepiej przyczepić do blatu ( np. taśmą). Włączamy muzykę „Polka Trisch Trasch” https://www.youtube.com/watch?v=takeOe4TCV4

W rytm muzyki kolorujemy płomień- kreski, fale i spirale. W trakcie rysowania zmieniamy kolory kredek - zobaczycie jaki ciepły będzie płomyk.

Muzyka nadaje się też świetnie do poruszania się- improwizacji ruchem ciała.

To wszystko na dziś- bawcie się dalej- Dzielni Strażacy

s. Dorota

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka