Witam wszystkie dzieci. Dziś temat- Jestem przyjacielem przyrody

             - Na początek wyszukajmy w książeczkach czytelny obrazek przedstawiający krajobraz (np. las). Rodzic pokazuje obrazek. Prosi dziecko, aby opisało, gdzie jest jakiś przedmiot/jakieś zwierzę itp. (np. Gdzie jest słońce? Gdzie jest drzewo?). Chodzi o to, aby dziecko używało słów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod itp.)

             - Puzzle o tematyce przyrodniczej- wycięty obrazek lub kolorowankę tniemy na 6 części . Prosimy aby dziecko ułożyło, może przykleić na kartkę.

             - Praca plastyczna Kwiatowy kolaż. Gazetki ogrodnicze (lub obrazki z kwiatami), nożyczki, klej, kartki. Dzieci wycinają (4-latki) lub wydzierają (3-latki) obrazki z kwiatami, a potem je przyklejają na kartkach, tworząc dowolne kompozycje.

               - Słuchanie wiersza B. Formy „Dzieci dbają o środowisko.”

W zgodzie z przyrodą żyją wszystkie dzieci.

Kochają jasne słonko, które na niebie świeci.

Nie łamią gałęzi, dbają o rośliny,

Podczas wycieczek do lasu nie płoszą zwierzyny.

Często też dorosłym dobry przykład dają –

W wyznaczonych miejscach śmieci zostawiają?

- A dzieci z grupy Aniołki wiedzą jak dbać o środowisko?

                     - Zabawa przyrodnicza Kwiaty cięte i kwiaty doniczkowe.

Jaka jest różnica między kwiatem ciętym, a kwiatem doniczkowym?

(….) Kwiat cięty nie ma korzeni, zostały w ziemi, w doniczce. A kwiat doniczkowy ma korzenie. Pewnie wiecie po co one są roślince? Roślinka korzonkami pobiera potrzebną wodę do życia. ( Jeśli jest taka możliwość, to pokazujemy dziecku korzenie rośliny)

                   - Wykonajcie karty pracy nr. 36, 37

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf

Jeśli nie macie możliwości drukowania, sami spróbujcie narysować i pokolorować wybrany wiosenny kwiat.

           - Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – zabawy skoczne i rzutne

1. Rozgrzewka: – bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan przez 15 sekund, – 10 pajacyków, – 10 sekund dużych wiatraków w przód (tj. naprzemianstronne krążenia ramion w przód), – 10 sekund dużych wiatraków w tył (tj. naprzemianstronne krążenia ramion w tył) – 5 razy krążymy biodrami w prawą i 5 razy w lewą stronę (dłonie układamy na bioderkach), – łączymy nogi, kładziemy dłonie na kolana i 5 razy zginamy i prostujemy złączone kolana (zwracając uwagę na złączone stopy), – 10 tzw. "piłeczek" w miejscu (skoki obunóż w miejscu).

2. Zabawa "Papierowa drabinka"

Co daje? – Uczy dokładności. – Kształtuje skoczność. – Wzmacnia mięśnie nóg. – Przeciwdziała płaskostopiu.    

Potrzebne: Kilka kartek gazety lub kolorowych kartek A4, linijka, klej i nożyczki. Z przygotowanych materiałów wycinamy paseczki o grubości ok 5 cm, a następnie łączymy je na kształt drabinki. Tak przygotowaną drabinkę układamy na prostej i gładkiej powierzchni.

Opis zabawy: Przygotowaną drabinkę układamy na prostej powierzchni. Następnie ustalamy kolejność zawodników i ustawiamy się przed drabinką. Zadaniem każdej osoby jest pokonanie drabinki w ustalony sposób, np. – wskakując obunóż do każdego "okienka"; – wskakując na zmianę, raz obunóż, a raz na jednej nodze; – przebiegając na paluszkach; – przechodząc na piętach; – wskakując do pierwszego i drugiego okienka obunóż, a następnie skok o jedno okienko do tyłu i przeskok o dwa do przodu. Ponownie skok o jedno okienko do tyłu i następnie o dwa do przodu itd.

3. Zabawa "Celne oko - Safari" Co daje? – Rozwija koncentrację i koordynację wzrokowo-ruchową. – Doskonali umiejętność rzucania i toczenia piłki. – Wzmacnia wiarę w swoje umiejętności. – Uczy cierpliwości.

Potrzebne: Z poprzedniej zabawy papierowa drabinka, figurki zwierząt lub małe maskotki, piłka lub piłki różnej wielkości.

Opis zabawy: Drabinkę ustawiamy w wybranym miejscu. Między szczebelkami drabinki ustawiamy figurki lub maskotki. Ustalamy miejsce i kolejność rzutów. Zadanie polega na "wybiciu" z okna drabinki maskotki lub figurki. Za każde celne trafienie osoba dostaje jeden punkt. Każdy oddaje tyle rzutów, ile zabawek znajduje się na drabince. Wygrywa osoba, która trafiła największą liczbę zwierzątek.

4. Zabawa "Kolory". Co daje? – Uczy kolorów. – Doskonali łapanie i rzucanie. – Uczy cierpliwości. Potrzebne: piłka średniej wielkości.

Opis zabawy: Stańcie naprzeciwko siebie w niewielkiej odległości. Osoba, która trzyma piłkę rozpoczyna zabawę. Rzucający wymienia dowolny kolor, np. "czerwony" i rzuca piłkę. Zadaniem drugiej osoby jest złapać piłkę, ale za wyjątkiem sytuacji, gdy rzucający wymieni kolor "czarny". Jeśli dana osoba złapie kolor "czarny", wówczas wykonuje zadanie dodatkowe, np. 5 pajacyków (zadanie ruchowe może być dowolne). Natomiast jeśli ktoś uniknie złapania "czarnego" koloru, wówczas zamienia się rolą.

5. Ćwiczenia rozciągające: – Usiądźcie tak, aby wyprostować i złączyć razem nogi. Następnie paluszkami rąk powoli przesuwajcie się do swoich kostek i wytrzymajcie w tej pozycji 10 sekund. Powtórzcie dwa razy. – Podciągnijcie swoje nogi trzymając złączone stopy i chwyćcie je dłońmi. Wyobraźcie sobie, że wasze nogi, to skrzydła motyla i ruszajcie nimi przez 10 sekund. – Nie zmieniając pozycji nóg, połóżcie się na plecach tak, aby wyprostować za siebie ręce, zamknijcie oczy i policzcie do 10ciu.

               - A teraz quiz dydaktyczny : Jak dbamy o przyrodę? ( Dzieci odpowiadają tak lub nie)

  • Zwierzęta nie czują, kiedy się im dokucza. (N)
  • Śmieci powinno się wyrzucać do specjalnych pojemników, a jeśli ich nie ma – do kosza. (T)
  • Każda woda, którą pijemy, powinna być czysta. (T)
  • W lesie wolno krzyczeć. (N)
  • Warto sadzić kwiaty w ogrodzie. (T)
  • Po zjedzeniu cukierka papierek wyrzuca się na trawę. (N)
  • Krowa to zwierzę żyjące w lesie. (N)
  • SMOG pojawia się, gdy palisz w piecu każdy rodzaj śmieci. (T)
  • Zasłużyliście na Odznakę Przyjaciela Przyrody, z radością wręczam ją każdemu z Was.

 odznaka

                                                                             Pozdrawiam s. Dorota

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka