Dzień dobry. Witam serdecznie dzieci i rodziców.

Na ten tydzień proponujemy temat: Wielkanoc.

 

1. Na początek zagadka:

To w nim leżą na serwetce

jajka malowane,

a pośrodku, obok chlebka,

spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)

zobacz podpowiedź

 

 

2. Posłuchajcie wiersza A. Widzowskiej pt. ,,Wielkanoc”.

Obejrzyjcie ilustracje do wiersza – książka s. 58-59.

 

- Kurko, proszę, znieś jajeczka,

śnieżnobiałe lub brązowe,

ja z nich zrobię na Wielkanoccud-pisanki kolorowe.                                                        

Do koszyczka je powkładam,

z chlebkiem, babką lukrowaną,

potem pójdę je poświęcić

z bratem, siostrą, tatą, mamą.

Przy śniadaniu wielkanocnym

podzielimy się święconką

i buziaka dam mamusi,

zajączkowi i kurczątkom.

,,Śmigus-dyngus!”- ktoś zawoła,

tatę wodą popryskamy,

mama będzie zmokłą kurką,

bo to poniedziałek lany!

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

- Z czego robi się pisanki?

- Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?

- Co robimy w lany poniedziałek?

- Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?

 

3. A teraz trochę ruchu – zabawa zręcznościowa ,,Turlanie pisanek”.

Zaproście do zabawy wszystkich domowników. Na początku należy wyznaczyć na podłodze trasę za pomocą np. taśmy malarskiej lub taśmy klejącej. Kolejno turlamy po tej samej trasie ,,pisankę” czyli piłeczkę lub zgniecioną w kulkę kartkę gazety. Turlamy za pomocą łapki na muchy lub zwiniętej w ścisły rulon gazety.

Zabawa: ,,Jajka na łyżce”. Zadanie polega na przeniesieniu jajka (piłeczki lub kulki papieru wielkości jajka) na dużej łyżce po wyznaczonej wcześniej trasie tak, aby nie spadło ono z łyżki.

 

4. Wykonajcie ćwiczenia w Kartach pracy: KP 3-latkiKP 4-latki

5. Stemplowanie pisankami z ziemniaków. Sami możecie zrobić grę ,,Memory”.

Będą potrzebne: farby, pędzel, ziemniaki przekrojone na pół, małe karteczki – najlepiej z bloku technicznego.

Dzieci malują farbami paski na przekrojonym ziemniaku i odbijają dwukrotnie ten sam wzór na małych karteczkach. Używamy różnych kolorów, aby mogło powstać jak najwięcej par obrazków pisanek o tym samym wzorze.

Po tej plastycznej zabawie trzeba poczekać, aż wasze prace wyschną. Można się bawić w dobieranie do pary obrazków pisanek o tym samym wzorze. Starszym dzieciom (4-latkom) proponuję zagrać nimi w memory. Zaproś do zabawy starszą siostrę lub brata albo rodziców. Odwracamy obrazki na drugą stronę, a następnie uczestnicy losują kolejno dwa z nich. Jeśli będzie to para, zabierają je. Na koniec liczą ile mają par. Wygrywa osoba, która ma ich więcej.

 

5. Posłuchajcie piosenki ,,Pisanki, pisanki…” i spróbujcie nauczyć się jej śpiewać – to zadanie na ten tydzień.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

 

Porozmawiajcie z rodzicami o czym jest ta piosenka?

Co było namalowane na pierwszej, drugiej, trzeciej, czwartej i piątej pisance?

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki. opowiastki
na każdej pisance
piękne.

 

6. Propozycje prac plastycznych do wyboru wg możliwości:

https://dzieciakiwdomu.pl/2014/04/jaja-z-szablonu-cz-2.html

https://mamacarla.pl/wp-content/uploads/2016/03/mamacarla-wielkanoc-diy-pisanka.jpghttps://ekodziecko.com/kurczatko-kartka-wielkanocna

7. Ćwiczenia małych stópek – jeśli nie macie woreczków lub miękkich piłeczek proponuję wykorzystać do ćwiczeń zwinięte w rulonik skarpetki czy po prostu skarpetki.

https://akademia.pwn.pl/view/00304d2e-16ef-3ada-b5b8-d732e0f12e4d/37010/Zdrowy%20przedszkolak_ulotka_Cwiczenia%20dla%20malych%20stopek.pdf

 

8. Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy na ten tydzień:

(4-latki) strony 28-31.

(3-latki) strona 11.

Miłej zabawy!

Serdecznie pozdrawiam!

p. Kasia, s.Dorota

Logowanie

Więcej o nas

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek przyjęło duchowość maryjną, jako swój styl realizacji chrześcijaństwa.

W życiu Założyciela bł. Edmunda Bojanowskiego Maryja zawsze zajmowała szczególne miejsce.

Maryi poświęcił założone Zgromadzenie. Hasło: «Oto ja służebnica Pańska...» wyraźnie wskazuje na wyróżniającą Służebniczki wartość, jaką jest służba.

"Jako Służebniczki Najświętszej Maryi Panny uczymy się tak jak Ona przez kontemplację tajemnic Chrystusa i Jego życia, każdego dnia odpowiadać na wezwanie Boże do współpracy w dziele zbawienia, śpiesząc z posługą do ludzi...".

Służba to racja, dla której Zgromadzenie istnieje i przez którą kształtuje swoją duchowość, jest ona wyrazem osobiście zaakceptowanej i przeżywanej służby najpierw przez samego Założyciela, a następnie - konsekwentnie - wszystkich sióstr.

W służbie całe Zgromadzenie oraz każda poszczególna siostra dostrzega swą osobistą wartość. Właśnie ta wartość przyczyniła się do wykształtowania takiej formy życia społecznego, jakim jest Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Troszczymy się o przyszłość Twojego dziecka